Toyota mukana eChallenge-tapahtumassa

Neste Ralli peruttiin tältä vuodelta ilmeisistä syistä johtuen ja näin ollen tämän perinteisen rallin 70-vuotisjuhlat ovat edessä vuonna 2021. Rallin järjestäjä AKK Sports järjestää kuitenkin lauantaina 8.8.2020 Jyväskylässä Neste Rally Finland eChallenge -tapahtuman, joka kokoaa yhteen monia autourheilun suurnimiä. Luonnollisesti mukana on myös Toyota, sillä ralli ja autourheilu on kiinteä osa Toyotan DNA:ta.

Perinteisen loppukesän suurtapahtuman, Neste Rallin peruuntuminen on ollut varmasti monelle haikea asia, mutta kuluneen vuoden tapahtumien valossa erittäin ymmärrettävä ja perusteltu. Kuten Toyotallakin, tulee rallitapahtuman isoin prioriteetti olla turvallisuus.

”Perinteikkään ja myös meille erittäin tärkeän rallin peruuntuminen tältä vuodelta oli tietenkin harmillista”, toteaa Toyota Auto Finland Oy:n markkinointijohtaja Mikko Kekäläinen. ”Olemme kuitenkin innoissamme, että saamme olla mukana tulevan lauantain eChallenge-tapahtumassa yhdessä AKK:n ja muiden yhteistyökumppaneidemme kanssa. Olemme nähneet e-urheilun suosion kasvavan voimakkaasti jo ennen koronaa, ja Toyota onkin lähtenyt mukaan tukemaan eSports WRC -sarjaa sponsorin ominaisuudessa kesäkuun 2020 alusta lähtien.”

Tulevan lauantain tapahtumassa keskinäisestä paremmuudestaan virtuaaliradoilla lähtevät kilpailemaan mm. Toyota GAZOO Racing WRT -tiimin Kalle Rovanperä sekä Takamoto Katsuta, sekä Rovanperän kotimaiset kilpakumppanit WRC-laduilta, Esapekka Lappi sekä Teemu Suninen. Varsinaisessa eSports WRC -sarjassa kilpailevien katseet ovat varmasti kiinnittyneinä tapahtumapaikalla, Jyväskylän Lutakon satama-alueella nähtävillä olevaan Toyota GR Yaris -malliin. Kyseinen automalli on pääpalkinto lokakuussa päättyvän eSports WRC -kauden voittajalle.

”Hienoa, että pääsemme tarjoamaan yhdessä Toyotan kanssa suomalaiselle autourheilukansalle jotain uudenlaista ja viihdyttävää Neste Rally Finland eChallengen merkeissä. Vuosi on ollut poikkeuksellinen ja vaikka Suomen MM-rallikin siirtyi ensi vuoteen, haluamme rakentaa tapahtuman kautta kaikille positiivisen fiilisnostatuksen loppukesään. Jatkuvasti kasvava digitaalinen autourheilu on AKK:n lajina hieno alusta tuoda kuljettajat, yleisöt, harrastajat ja kumppanit yhteen uuden motorsport-ajan hengessä. Teemme yhdessä vastuullisen tapahtuman, jota pääsee seuraamaan myös kattavasti kotisohvilta Ylen lähetysten kautta”, kertoo AKK Sportsin toimitusjohtaja Markus Häkkinen.

Lisätietoa eChallenge-tapahtumasta löytyy tästä linkistä.