Toyota näyttää hybridikoeajojensa tulokset kaikille Auto 2016 -tapahtumassa

Toyota tarjoaa Messukeskuksessa järjestettävässä Auto 2016 -tapahtumassa 18.–20.11. koeajoja yhteensä neljällätoista hybridiautolla. Kunkin koeajon sähköajon osuus, kulutus-, CO2-päästö- sekä keskinopeustulokset näkyvät reaaliaikaisesti Toyotan osastolla. Samaa järjestelmää hyödynnetään jatkossa kaikissa Toyota-jälleenmyyjäliikkeissä.

Kuluttajia kiinnostaa yhä enemmän kunkin automallin todelliset kulutus- ja päästötiedot omalla ajotyylillä, suomalaisliikenteessä. Auto 2016 -tapahtumassa nämä tiedot ovat saatavilla Toyotan koeajoautoista, jotka ovat kaikki hybridiversioita. Testattavissa Yaris-, Auris, Prius- ja RAV4 -malleissa on Driveco-laitteet, jotka välittävät datayhteydellä viiveettä tietoa esimerkiksi auton energiankulutuksesta, ajonopeudesta ja sijainnista.

Ensi viikonlopun Auto 2016 -tapahtumassa asiakkaiden tekemien Toyota-hybridikoeajojen tulokset välitetään paitsi heille itselleen, myös Toyotan osastolla sijaitseville näytöille. Koko yleisö pääsee siis näkemään reaaliaikaisesti tiedot koeajojen kulutuksista, CO2-päästöistä ja sähköajo-osuuksista. Tällä menetelmällä Toyota-hybridien toiminta koeajoreitillä on poikkeuksellisen läpinäkyvää, ja asiakkaat saavat testilenkistään mahdollisimman paljon irti.

Kaikilla tapahtumavierailla on mahdollisuus selvittää Toyotan osastolla Hybridilaskurilla, kuinka paljon itselle sopiva Toyotan hybridiauto säästäisi käyttökustannuksissa nykyiseen autoon verrattuna. Koko Toyotan hybridimallisto on nähtävillä näyttelyosastolla. Tänä vuonna esimerkiksi Auris- ja RAV4-asiakkaista yli puolet on valinnut autonsa voimanlähteeksi hybriditekniikan.

Koeajotulosten avoin saatavuus ei ole ainoastaan Auto 2016:ssa vierailevien etuoikeus. Toyotan läpinäkyvää hybridikoeajomenetelmää hyödynnetään jatkossa kaikissa Toyota-jälleenmyyjäliikkeissä.

Tutustu aiheeseen verkossa: https://www.toyota.fi/hybrid/koeajo/index.json

Avainsanat: