Toyota on päästöttömästi mukana Climate Cycling -tapahtumassa

• Climate Cycling on hyväntekeväisyystapahtuma, joka järjestetään 11.9. Helsingissä
  • Tapahtuman tavoitteena on kerätä varoja WWF Suomelle ilmastonmuutoksen vastaiseen työhön
  • Toyota toimii tapahtuman autokumppanina
  • Tapahtumaan tuodaan kaksi Toyota Mirai -polttokennoautoa, joiden ainoat päästöt ovat puhdasta vettä

Climate Cycling -hyväntekeväisyystapahtuma järjestetään nyt ensimmäistä kertaa. Helsingissä pyöräillään iltapäivällä 11.9. hyvän asian puolesta useiden eri yritysten tuodessa tiiminsä mukaan. Tavoitteena on saada mukaan yli 300 viisihenkistä joukkuetta, joista jokainen tuo osallistumisellaan lähemmäs tavoitteen kerätä miljoonaa euroa WWF Suomelle.

Tapahtuman suojelijana toimii tasavallan presidentti Sauli Niinistö, joka on myös WWF Suomen suojelija. Lausunnossaan Niinistö liputtaa voimakkaasti konkreettisten ilmastotekojen puolesta, ja niiden tekemiseen tähdätään WWF Suomen tukemisella. Mukaan tapahtumaan on haastettu niin yrityksiä kuin yhteiskunnan eri vaikuttajia. Mukana ovatkin yritysten lisäksi mm. Puolustusvoimat, Ulkoministeriö, Poliisi, Liikenneturva sekä Elinkeinoelämän Keskusliitto.

Toyotalla on kunnia olla mukana tässä tapahtumassa myös autokumppanuuden muodossa. Käytännössä tämä näkyy tapahtumassa kahden Toyota Mirai -polttokennoauton mukanaolona, jotka toimivat polkupyöräilijöiden etu- ja taka-autoina. Autot ovat myös nähtävillä tapahtuman pääpaikan (Cafe Carusel, Merisatama) edustalla pyöräilylenkkiä ennen sekä sen jälkeen.

Mirai on välitön askel päästöttömään tulevaisuuteen. Auton polttokennoteknologia käyttää polttoaineenaan vetyä, mikä muutetaan kemiallisella reaktiolla sähköksi, mikä puolestaan liikuttaa autoa. Ainoana lopputuotteena tästä reaktiosta on sähkön ja lämmön lisäksi puhdasta vettä. Ei siis hiilidioksidia, ei typen oksideja eikä mitään muutakaan ympäristölle haitallista sivutuotetta.

Uskomme voimakkaasti vedyn mahdollisuuksiin vastata tulevaisuuden käyttövoimana niin liikenteen kuin muunkin yhteiskunnan tarpeisiin. Climate Cycling -tapahtuma luokin erinomaisen mahdollisuuden herättää tietoisuutta ilmastonmuutoksesta, sen vaikutusten minimoimisesta kuin myös teknologioista joilla voimme tehdä tulevaisuudesta paremman niin meille kaikille kuin tuleville sukupolville.