Toyota tarjoaa asiakkailleen autoveroalennuksen jo nyt

Hallituksen julkistaman suunnitelman mukaan sellaisten henkilöautojen, joiden hiilidioksidipäästöt ovat korkeintaan 140g/km, autoveron osuus alenee vaiheittain seuraavien vuosien aikana. Ensimmäinen veronalennus on ilmoitettu tapahtuvaksi vuoden 2016 alussa. Autoveromuutoksen täsmällisten yksityiskohtien puuttuessa kuluttajien on hankalaa sisäistää muutoksen yksityiskohtia. Toyota tarjoaakin asiakkailleen autoveroalennuksen jo nyt.

”Autoveroalennuksesta käytävä keskustelu ja uutisointi on ollut runsasta ja toisinaan sekavaakin. Me Toyotalla haluamme tarjota asiakkaillemme tässäkin asiassa sitä mielenrauhaa, jota Toyota muutenkin edustaa”, toteaa Toyota Auto Finlandin toimitusjohtaja Kari Skogster.

Käytännössä Toyotan tarjoama mielenrauha tarkoittaa sitä, että Toyota tarjoaa asiakkailleen autoveroalennuksen jo nyt, ennen muutoksen voimaanastumista. Alennuksen saamiseksi uuden auton päästöt saavat olla korkeintaan 140g/km, ja auto tulee ensirekisteröidä ennen autoveromuutoksen voimaanastumista. Valtioneuvoston kesäkuussa antaman tiedotteen mukaan (334/2015) muutos astuu voimaan vuoden 2016 alussa.

”Alennus lasketaan valtioneuvoston tiedotteen liitteenä toimitetun verokannan mukaisesti”, Skogster selventää ja jatkaa: ”Toyota takaa asiakkailleen tilaussopimukseen kirjatun alennuksen, vaikka lopullinen veroetu vielä muuttuisikin”.

Veroetu koskee lähes koko Toyotan henkilöautomallistoa, ja erityisen paljon siitä hyötyvät Toyotan hybridiasiakkaat. ”Hybridimalliemme kohdalla alennus on erityisen suuri, ja lisäksi muut kampanjamme ovat voimassa normaalisti”, Skogster vinkkaa.

Lisätietoja:

Toyota Auto Finland Oy, toimitusjohtaja Kari Skogster, kari.skogster@toyota.fi tai puh. 040 832 2726.

TOYOTA

Toyota on paitsi maailman arvokkain autobrändi, myös maailman suurin autonvalmistaja. Vuonna 2014 Toyota Motor Companyn valmistamia autoja myytiin 10,2 miljoonaa kappaletta kaikilla viidellä mantereella, yli 170 eri maassa.

Toyotan visiona on olla tiennäyttäjänä uudenlaiseen liikkumisen tulevaisuuteen. Se on sitoutunut tuottamaan sellaisia ympäristöystävällisiä autoja, jotka myös kuluttajat ottavat omakseen. Toyota Motor Companyn valmistamia hybridiautoja onkin myyty jo yli seitsemän miljoonaa kappaletta ympäri maailman, ja polttokennoauto Toyota Mirain myynti alkaa tänä vuonna niin Euroopan kuin Yhdysvaltojenkin markkinoilla.

Toyota tunnetaan paitsi tehokkaasta tuotantojärjestelmästään ja korkeasta asiakastyytyväisyydestään, myös laadukkuudestaan. Toyota onkin laatutilastojen kestomenestyjä, niin Suomessa kuin maailmallakin.

Toyota Motor Europe työllistää suoraan noin 20 000 henkilöä Euroopassa, ja sillä on 30 kansallista myynti- ja markkinointiyhtiötä 56 eri maassa. Suomessa Toyota Auto Finland Oy työllistää suoraan noin 80 henkilöä, ja Toyota-asiakkaita palvelee 57 täyden palvelun autotaloa ja 27 valtuutettua korjaamoa.

Avainsanat: