Toyota vuoden 2020 Geneven autonäyttelyssä

• Toyotan uuden B-SUV -segmentin crossover-mallin maailmanensi-ilta
  • Euroopan ensiesiintyminen uuden sukupolven Yaris-, RAV4 Plug-in- sekä Mirai-malleille
  • Uusien GR-mallien ensiesiintyminen Euroopassa: GR Yaris sekä GR Supra 2.0

Toyota esittelee Geneven autonäyttelyssä täysin uuden B-SUV -segmentin mallinsa, jossa yhdistyvät Toyotan valtava kokemus pienten henkilöautojen sekä crossover-mallien saralta.

Täysin uudessa mallissa nähdään samoissa kuorissa niin korkeampi maavara, älykäs AWD-järjestelmä sekä Toyotan uusin hybriditeknologia.

Toyotan uusi crossover-malli esitellään Toyotan näyttelyosastolla (Palexpo, Hall 4) 3.3.2020 klo 11.15. Esillä tulevat olemaan myös ensimmäistä kertaa Euroopassa yleisön nähtävillä myöhemmin tänä vuonna esiteltävä uuden sukupolven Toyota Yaris sekä lataushybridien uusi kuningas luokassaan, Toyota RAV4 Plug-in.

Täysin uusi Toyota Mirai on nähtävillä vain sille varatulla alueella korostaen Toyotan sitoutumista puhtaaseen tulevaisuuteen ja vety-yhteisön rakentamiseen.

Gazoo Racing -alueella on nähtävillä uusi GR Yaris -malli yhdessä uuden voimalinjavaihtoehdon saaneen GR Supran kanssa. Lisäksi nähtävillä on vuoden 2020 WRC-Yaris sekä Fernando Alonson vuoden 2020 Dakar-Hilux.

Lehdistötilaisuus on nähtävillä livestream-palveluna tästä linkistä ja uuteen crossover-malliin liittyvä kuva tästä linkistä.

TOYOTA Toyota on paitsi maailman arvokkaimpia autobrändejä, myös yksi maailman suurimmista autonvalmistajista. Vuonna 2019 Toyota Motor Companyn valmistamia autoja myytiin noin 10,7 miljoonaa kappaletta kaikilla viidellä mantereella, yli 170 eri maassa. Toyotan visiona on olla tiennäyttäjänä uudenlaiseen liikkumisen tulevaisuuteen. Se on sitoutunut tuottamaan sellaisia ympäristöystävällisiä autoja, jotka myös kuluttajat ottavat omakseen. Toyota Motor Companyn valmistamia hybridiautoja onkin myyty jo yli 15 miljoonaa kappaletta ympäri maailman, ja polttokennoauto Toyota Mirain myynti alkoi vuonna 2015 niin Euroopan kuin Yhdysvaltojenkin markkinoilla. Toyota tunnetaan paitsi tehokkaasta tuotantojärjestelmästään ja korkeasta asiakastyytyväisyydestään, myös laadukkuudestaan. Toyota onkin laatutilastojen kestomenestyjä, niin Suomessa kuin maailmallakin. Toyota Motor Europe työllistää suoraan noin 20 000 henkilöä Euroopassa, ja sillä on 30 kansallista myynti- ja markkinointiyhtiötä 56 eri maassa. Suomessa Toyota Auto Finland Oy työllistää suoraan noin 80 henkilöä, ja Toyota-asiakkaita palvelee 57 täyden palvelun autotaloa ja 27 valtuutettua korjaamoa.