Toyotan hybriditarjonta vastaa suomalaisten nykytoiveisiin

Juuri julkaistu IRO Researchin tutkimus kertoo, että suomalaisautoilijoista 68 % on halukkaita hankkimaan seuraavaksi autokseen bensiinikäyttöisen mallin. Sähköautoa olisi valmis harkitsemaan vain noin yhdeksän prosenttia vastaajista. Toyota nykymallisto vastaa markkinakysyntään hyvin.

Toyotalla on Suomessa myynnissä kahdeksan erilaista hybridiautomallia, jotka vastaavat jo yli 40 % merkin henkilöautomyynnistä tänä vuonna. Prius Plug-in -mallia on mahdollista ladata ulkopuolisesta sähköpistokkeesta, muiden Toyota-hybridien sähköenergia otetaan ajon aikana akustoon talteen esimerkiksi jarrutustilanteissa. Käyttäminen on siis vähintään yhtä helppoa kuin perinteisemmän automaattivaihteisen bensiiniauton – erittäin pitkällä toimintasäteellä ja tavallista pienemmillä pakokaasupäästöillä.

• Mallistomme ajankohtaisuus on osaltaan siivittänyt Toyotan myynnin kovaan kasvuun. Hybridiauto vastaa ominaisuuksiltaan, käyttökuluiltaan ja hinnaltaan asiakkaiden vaatimuksiin loistavasti. Tarkasteltaessa kaikkien hybridiautojen rekisteröintejä Suomessa, markkinaosuutemme on kuluvan vuoden aikana peräti 67 %, toteaa Toyota Auto Finlandin markkinointijohtaja Janne Hällfors.

Toyota-hybridien suosiota kuvastaa se, että niiden myynnin kasvu on ollut tammi-kesäkuun aikana + 67 %. Esimerkiksi Auris-mallin myynnistä jo 73 % on hybridejä. Pelkällä hybridimyynnilläänkin (18.8.2017 mennessä 1 780 kpl) Auris olisi Top 10 -mallien listalla maassamme. Vuodenvaihteessa lanseeratun crossover-malli C-HR:n myynnissä hybridiversiolla on tätäkin vahvempi osuus.

• Olemme tällä hetkellä yli 10 000 auton volyymilla ja 13 prosentin markkinaosuudellamme selkeä henkilöautorekisteröintitilastojen ykkönen Suomessa. Toyotan hybridimallisto tulee laajenemaan lähivuosina entisestään, joten yrityksen valitsema kehitysstrategia on varmasti oikea. Pystymme jatkossakin vastaamaan kysyntään IRO Researchin tuoreen tutkimuksen osoittamien suomalaisautoilijoiden mieltymysten ja vaatimusten mukaisesti, Hällfors sanoo.

Suomen tieliikenteessä on tällä hetkellä noin 17 500 Toyota-hybridiautoa. Keskimääräiseen ajosuoritteeseen peilaten niillä ajetaan teillämme päivittäin noin 900 000 kilometriä, eli vuositasolla noin 330 miljoonaa kilometriä.

Mediapankkimme: http://news.cision.com/fi/toyota-auto-finland-oy

Lainaukset

Tarkasteltaessa kaikkien hybridiautojen rekisteröintejä Suomessa, markkinaosuutemme on kuluvan vuoden aikana peräti 67 %.
Janne Hällfors, Toyota Auto Finland Oy