Toyotan kuumat uutuudet saivat houkuttelevat ennakkohinnat

Toyotan ensi vuoden odotetuimpiin malleihin kuuluvat, TNGA-alustarakenteen uusimmat hedelmät Camry Hybrid sekä RAV4 Hybrid ovat saaneet hinnat 9.11.2018 ja kummankin mallin ennakkomyynti käynnistyy Auto 2018 -tapahtumassa. Camry Hybridin ennakkohinnat alkavat 39 155,76 eurosta ja RAV4 Hybridin ennakkohinnat 40 290,77 eurosta.

Camry Hybrid

Neljätoista vuotta Euroopassa poissaolollaan loistanut Camry palaa pelikentille kolmella eri varustetasolla. Active pitää jo sisällään erinomaisen varustelun, kuten esimerkiksi LED-ajovalot, älyavainjärjestelmän, nahkaverhoilun sekä täydellisen Toyota Safety Sense -turvallisuusvarustelun sisältäen mm. mukautuvan vakionopeussäätimen.

Style tuo nimensä mukaisesti ripauksen lisää tyyliä mm. 18” kevytmetallivanteiden sekä vapaavalintaisen vaalean nahkaverhoilun avulla.

Premium sisältää nimensä mukaisesti liki ylellisyyttä hipovat varusteet, kuten JBL Premium -audion, sähköisesti kallistettavat takaistuimen selkänojat sekä tuulilasinäytön (HUD). Voimalinjana kaikissa varustelutasoissa on erittäin voimakas (218 hv) mutta vähäpäästöinen (119 - 127 g/km) 2.5-litraiseen moottoriin perustuva itselataava hybridi.

RAV4 Hybrid

Crossover-luokat aikanaan luonut Toyota RAV4 on luonut itsensä täysin uusiksi. Viidenteen sukupolveensa ehtinyt uudisraivaaja tulee nyt ennakkomyyntiin kolmella eri varustetasolla, jotka on saatavilla joko etuvetoisena hybridinä (Active ja Style) tai AWD-i -nelivetojärjestelmällä varustettuna hybridinä (Active, Style ja Premium). RAV4 Hybridiä vauhdittaa sama tehokas ja taloudellinen 2.5-litraiseen moottoriin perustuva itselataava hybridivoimalinja kuin Camrya. Järjestelmän kokonaisteho on etuvetoisen mallin yhteydessä 218 hv ja AWD-i -mallin yhteydessä 222 hv.

Activessa on kaikki tärkeimmät jo vakiovarusteena, kuten tinkimätön Toyota Safety Sense -turvallisuusvarustelu, LED-ajovalot, käytännöllisen tumman kangasverhoilun sekä 17” kevytmetallivanteet.

Style lunastaa RAV4 Hybridissäkin nimensä mukaisen lupauksen katseenkääntävästä muotoilusta ja yksityiskohtien kirjosta. Musta katto, 18” kevytmetallivanteet, Bi-LED -ajovalot, urheilulliset etuistuimet kuljettajan istuimen sähkösäädöin sekä verhoilun siniset tikkaukset näyttävät ylpeydellä RAV4:lle ominaista tyyliä.

Premium sisältää mm. nahkaverhoilun kolmella vapaavalintaisella värillä (musta, harmaa tai beige), 360 asteen kamerajärjestelmän, etuistuinten tuuletustoiminnon sekä takaistuimen laitapaikkojen istuinlämmityksen. Premiumissa on myös ensimmäistä kertaa saatavilla Smart Mirror -taustapeili, johon saa halutessaan kameran ottamaa kuvaa auton takaa. Näin edes täyteen lastattu tavaratila ei haittaa näkyvyyttä suoraan taakse.

Sekä Camry Hybrid että RAV4 Hybrid ovat nähtävillä ensimmäistä kertaa Suomessa tänään perjantaina 9.11.2018 klo 10.00 aukeavassa Auto 2018 -tapahtumassa Helsingin Messukeskuksessa.

TOYOTA Toyota on paitsi maailman arvokkaimpia autobrändejä, myös yksi maailman suurimmista autonvalmistajista. Vuonna 2019 Toyota Motor Companyn valmistamia autoja myytiin noin 10,7 miljoonaa kappaletta kaikilla viidellä mantereella, yli 170 eri maassa. Toyotan visiona on olla tiennäyttäjänä uudenlaiseen liikkumisen tulevaisuuteen. Se on sitoutunut tuottamaan sellaisia ympäristöystävällisiä autoja, jotka myös kuluttajat ottavat omakseen. Toyota Motor Companyn valmistamia hybridiautoja onkin myyty jo yli 15 miljoonaa kappaletta ympäri maailman, ja polttokennoauto Toyota Mirain myynti alkoi vuonna 2015 niin Euroopan kuin Yhdysvaltojenkin markkinoilla. Toyota tunnetaan paitsi tehokkaasta tuotantojärjestelmästään ja korkeasta asiakastyytyväisyydestään, myös laadukkuudestaan. Toyota onkin laatutilastojen kestomenestyjä, niin Suomessa kuin maailmallakin. Toyota Motor Europe työllistää suoraan noin 20 000 henkilöä Euroopassa, ja sillä on 30 kansallista myynti- ja markkinointiyhtiötä 56 eri maassa. Suomessa Toyota Auto Finland Oy työllistää suoraan noin 80 henkilöä, ja Toyota-asiakkaita palvelee 57 täyden palvelun autotaloa ja 27 valtuutettua korjaamoa.