Toyotan myynti heinäkuussa huippuvauhdissa – ainoastaan Toyotan hybridejä myytiin enemmän kuin Suomen toiseksi myydyimmän automerkin kaikkia malliversioita

Toyotan alkuvuoden uutuudet on otettu erinomaisesti vastaan. Uusien RAV4-, Corolla- ja Camry-mallien ja erityisesti niiden hybridien myötä Toyotan henkilöautojen rekisteröinnit ovat nousseet lähes ennätystasolle haasteellisessa markkinatilanteessa.

Suomen henkilöautomarkkinat ovat olleet koko kuluneen vuoden laskusuhdanteiset myyntimäärän ollessa 12 % edellistä vuotta alhaisempi. Samaan aikaan Toyotan henkilöautojen markkinaosuus hipoo ennätyksiä ollen liki 14 % (13,92 %).

Erityinen ylpeydenaihe Toyotalle on asiakkaiden jatkuvasti kasvava kiinnostus itselataavia hybridimalleja kohtaan. Kaikista niistä malleista, joissa voimalinjavaihtoehdoissa on vielä perinteinen vaihtoehto, on hybridi kuitenkin selkeästi suosituin: esimerkiksi RAV4-malleista 79 %, C-HR -malleista 93 % ja Corolla-malleista 95 % myydyistä autoista on hybridejä.

Heinäkuun loppuun mennessä on alkuvuoden aikana Suomeen on rekisteröity 6 917 Toyota-hybridiä. Pelkästään heinäkuussa rekisteröitiin 1 013 Toyota-hybridiä, kun toiseksi suosituinta henkilöautomerkkiä kaikkine malleineen rekisteröitiin 985 kappaletta. Voisikin sanoa, että Toyotan pelkät hybridi-mallit olivat heinäkuussa ”Suomen suosituin henkilöautomerkki”.

Toyotan itselataavien hybridien suosiosta kertoo myös se, että alkuvuoden aikana kaikkien Suomessa myynnissä olevien automerkkien ladattavia pistokehybridejä on rekisteröity hieman yli 2 500 kappaletta, eli vain noin kolmannes siitä mitä Toyotan itselataavia hybridejä.