Toyotan olympiayhteistyö jatkuu – Toyotasta Suomen Breikkiliiton uusi pääyhteistyökumppani

Report this content

Toyota on ollut tukemassa olympialaisten sekä paralympialaisten jaloa aatetta vuodesta 2017 lähtien. Suomessa tämä näkyy arvokkaana yhteistyönä Suomen Olympiakomitean sekä Suomen Paralympiakomitean kanssa. Yhteinen matka jatkuu nyt kohti Pariisin 2024 olympialaisia sekä paralympialaisia. Osana tätä matkaa Toyota tukee Suomen maajoukkueen tietä kohti Pariisia täysin uuden olympialajin, breakingin parissa ollen Suomen Breikkiliiton uusi pääyhteistyökumppani.

Toyota solmi Kansainvälisen olympiakomitean kanssa vuonna 2015 yhteistyösopimuksen, jonka mukaan vuosina 2017–2024 Toyota toimii olympialaisten liikkuvuuspartnerina. Kauden aikana on järjestetty jo monia suomalaisittainkin menestyksekkäitä olympialaisia sekä paralympialaisia. Uusimpana lisänä Toyota toimii Euroopassa myös Special Olympics -järjestön ja sen tapahtumien tukemisessa.

Sen lisäksi, että Toyota takaa toiminnallaan erilaisia tapahtumien aikaisia liikkumistarpeita ajoneuvojen, liikkuvuuspalveluiden sekä liikkuvuusratkaisujen muodossa tukee koko yhteistyö Toyotan perusajatusta. Tuon perusajatuksen mukaan vapaa liikkuvuus kuuluu kaikille. Liikkumiseen tarkoitettujen välineiden sekä liikkuvuuspalveluiden tuottajilla, kuten Toyotalla, on vastuu pystyä tarjoamaan niin tuotteitaan kuin palvelutuotteitaan kaikille. Tarjonta ei saa kohdistua vain millä tahansa mittarilla etuoikeutettuihin ihmisiin.

Tästä näkemyksestä kehittyi Toyotalla aikanaan Start Your Impossible -filosofia, joka nimensä mukaisesti kehottaa, rohkaisee ja ennen kaikkea mahdollistaa omien rajojen rikkomisen. Jokainen liikkuu tavallaan, ja Toyota on mukana tukemassa jokaista saavuttamaan oman mahdottomansa. Näistä syntyneet menestystarinat inspiroivat meitä kaikkia kohti aina parempaa – mitä se jokaiselle sitten onkin. Parempaa suoritusta urheilukentällä tai omassa elämänlaadussa.

Uusimpana osana hedelmällistä yhteistyötä on Toyota Auto Finland Oy tukemassa Suomen breakingmaajoukkueen matkaa kohti Pariisin kesäolympialaisia ollen Suomen Breikkiliiton pääyhteistyökumppani. Breaking, jonka monet ehkä paremmin breakdancena tuntevat, on ensimmäistä kertaa olympialaisten kisaohjelmassa. Laji on erittäin mielenkiintoinen niin fyysisessä vaativuudessaan kuin näyttävyydessään, ja sen olympiadebyyttiä on varmasti ilo seurata vuoden 2024 merkittävimmässä maailmanlaajuisessa urheilutapahtumassa.

”On hienoa, että pitkäaikainen olympiakumppani Toyota on mukana uuden olympialajin kehitystyössä. Huippu-urheilussa kansainvälinen kilpailu kiristyy jatkuvasti, ja voimme saavuttaa menestystä vain osaavien yhteistyökumppaneiden tuella”, sanoo Olympiakomitean Huippu-urheiluyksikön johtaja Matti Heikkinen.

”Olemme aina mielellämme eturintamassa, kun uudet tuulet puhaltavat. Pitkä yhteistyömme Olympia- sekä Paralympiakomitean kanssa saa jatkoa nyt aivan uuden olympialajin tuen muodossa. Odotamme innolla, mitä Pariisi ensi vuonna tuo tullessaan”, kertoo uudesta yhteistyöstä Mikko Kekäläinen (Johtaja, Toyota Auto Finland Oy).

Toyota jatkaa yhteistä matkaa kohti kaikille parempaa tulevaisuutta. Seuraavat merkittävät tapahtumat ovat kesäkuussa 2023 järjestettävät Special Olympics -kesäkisat Berliinissä ja jo monesti aiemmin mainitut kesän 2024 olympialaiset ja paralympialaiset Pariisissa.

Tälle tiedotteelle liittyvät kuvat löytyvät tästä linkistä.