Toyotan uutuus sai nimen - Aygo X

• Täysin uusi, kompakti crossover
  • Uutuus perustuu GA-B-alustarakenteeseen
  • Suunniteltu ja valmistettu Euroopassa, eurooppalaisille asiakkaille, urbaaneista urbaaneihimpiin ympäristöihin
  • Aygo X -mallin ensiesittely tapahtuu marraskuussa 2021

Toyotan uusi malli on tänään saanut nimijuhlassa nimen Aygo X. Uuden mallin X-kirjain kuvaa englanninkielistä ”cross”-sanaa tarkoittaen Toyotan laajentuvaa crossover-mallien tarjontaa. ”X” on myös kunniakas perintö toisen sukupolven Aygo-mallista, jonka muotokieltä X-muoto hallitsi vahvasti. Ensimmäisen sukupolven esittelystä, vuodesta 2005 alkaen Aygo on ollut Toyotan edullisin malli. Se onkin saavuttanut Euroopassa suuren suosion nuorekkaan ja hauskan luonteensa ansiosta.

Uutuus on suunniteltu täysin Toyotan voimin Euroopassa Toyota Motor Europen tuotekehityskeskuksessa. Myös mallin valmistus tapahtuu täysin Euroopassa. TNGA (Toyota New Global Architecture) -alustarakenteen GA-B-versio toimii pohjana uutuusmallille, aivan kuten uudessa, neljännen sukupolven Yaris-mallissa sekä hiljattain esitellyssä Yaris Cross -mallissa. Uusi Yaris saavutti arvostetun Car of the Year -palkinnon Euroopassa vuonna 2021.

Euroopassa eurooppalaisille asiakkaille suunniteltu Aygo X on tehty sellaisiin tarpeisiin, mitä tämän päivän ja tulevaisuuden elämä kaupunki- ja lähiöympäristöissä luo. Suunnittelutiimi teki kattavia käyttötutkimuksia uutuusmallin suunnittelun ohjaavana tekijänä ja lopputuloksena on uniikki, itsevarma auto.

Uutuuden ensi-ilta koittaa marraskuussa 2021. Tähän tiedotteeseen liittyvä kuva löytyy tästä linkistä.