Uuden sukupolven Toyota Corollan ennakkomyynti käynnistyy

Täysin uuden Toyota Corollan ennakkomyynti käynnistyy tänään, perjantaina 25.1.2019. Uusi Corolla-mallisto on laajempi ja monipuolisempi kuin koskaan aiemmin, ja erilaisille asiakasryhmille löytyy useita erilaisia vaihtoehtoja niin korimallien kuin varustelun suhteen. Maailman suosituin automalli on nyt saatavilla kahdella uusimman sukupolven hybridivoimalinjalla. Hinnat alkavat 22 994,01 eurosta (Corolla Hatchback 1.2 T Life) ja päättyvät 39 990,97 euroon (Corolla Touring Sports 2.0 Hybrid Premium).

Toyota Corolla on maailman suosituin automalli, eikä ihme. Legendaarinen laatu, luotettavuus ja kestävyys ovat lähes ikonisen maineen takana. Uuden sukupolven TNGA-perusrakenteelle pohjautuva Corolla tuo näiden ominaisuuksien lisäksi tarjolle myös erottuvaa tyyliä sekä aitoa ajonautintoa. Kaikki kolme korimallia (Hatchback, Sedan ja Touring Sports) omaavat erittäin modernin muotoilun, mikä verhoaa sisäänsä moneen eri käyttötarpeeseen soveltuvat sisätilat viimeisintä tekniikkaa edustavine varusteineen.

Hybriditekniikan edelläkävijänä Toyotalla on luonnollisesti paljon tarjottavaa voimalinjoihin. Corolla-mallistoon on saatavilla neljännen sukupolven 1.8-litraiseen polttomoottoriin perustuva hybridi (kokonaisteho 122 hv), jonka lisäksi hatchback- sekä Touring Sports –korimalleihin on saatavilla täysin uusi 2.0-litraiseen polttomoottoriin perustuva hybridivoimalinja (kokonaisteho 180 hv). Uusi, tehokkaampi hybridivoimalinja tarjoaa erinomaisen vaihtoehdon tehokasta mutta taloudellista autoa etsivälle. Hatchback- ja Touring Sports –korimalleihin on saatavilla myös 1.2-litrainen, ahdettu bensiinimoottori.

Corolla kasvaa malliuudistuksen yhteydessä maltillisesti, ja esimerkiksi Touring Sports –farmarimallin akseliväli ja siten sisätilat ovat käytännössä samaa luokkaa viime vuonna poistuneen Toyota Avensiksen farmarimallin kanssa. Laaja korimalli-, varustetaso- ja moottorivalikoima tasoittavat monipuolisuudellaan tietä kohti Suomen suosituimman automallin titteliä.

Varustetasoja on kaikissa kolmessa korimallissa neljä: Life, Active, Style sekä Premium. Varustetasoissa on pieniä eroja korimalleittain, mutta esimerkiksi kattava Toyota Safety Sense –turvavarustelu ja mukautuva, älykäs vakionopeussäädin ovat vakiona koko mallistossa.

Suosituin varustetaso kaikissa korimalleissa tulee olemaan Active, joka tuo varusteluun mm. 16” kevytmetallivanteet, LED-ajovalot, lämmitetyn ohjauspyörän, mittariston 7” mukautettavan monitoiminäytön, mediakeskuksen 8” kosketusnäytöllä sekä peruutuskameran. Style lisää varusteluun nimelleen uskollisena tyylikkäitä elementtejä, kuten 17” kevytmetallivanteet, Bi-LED –ajovalot, ja erilaisia sisäverhoiluvaihtoehtoja. Malliston huipulla oleva Premium sisältää korimallista riippuen mm. matriisityyppiset Multi-LED –ajovalot, 18” kevytmetallivanteet, mukautuvan iskunvaimennuksen, nahkaverhoilun (hatchback ja Touring Sports) sekä tuulilasin HUD-näytön. Varustetasosta riippumatta tarjolle tulee myös kattava määrä varustepaketteja, jotka tuovat autoon paljon varusteita erittäin houkuttelevaan hintaan.

Uudet Corollat saapuvat Suomeen maalis-huhtikuun vaihteessa 2019.