Uudistunut Toyota Prius sai houkuttelevat ennakkohinnat

• Kaikkien hybridien edelläkävijä, Toyota Prius uudistuu ja tärkeimpänä muutoksena on AWD-i -nelivetojärjestelmä
  • Uudistuneen mallin ennakkohinnat alkavat Active-varustetason 35 915,57 eurosta

Los Angelesin autonäyttelyssä marraskuussa 2019 esitelty, uudistunut Prius tuo koko mallistoon AWD-i -nelivedon. Auton ulkonäkö muuttuu hieman keulan ja perän osalta. Sisätiloissa uutuutena on mm. uusi multimediajärjestelmä ja uusi HUD-tuulilasinäyttö kehittyneine ominaisuuksineen.

Prius on siis jatkossa Suomen mallistossa AWD-i -järjestelmällä varustettu. Mallistossa on kaksi varustetasoa, Active ja Premium. Näistä Active tarjoaa erittäin kattavan perusvarustelun, johon sisältyy mm. kevytmetallivanteet, Bi-Led -ajovalot, automaattinen kaksialueinen ilmastointi sekä täysi Toyota Safety Sense -turvavarustelu sisältäen esim. mukautuvan vakionopeussäätimen sekä Pre Collision -järjestelmän. Premium lisää varusteisiin mm. JBL Premium -audiojärjestelmän sekä navigointijärjestelmän.

Uudistunut Prius saapuu Suomeen keväällä 2019. Ennakkohinnastossa esitetyt hinnat ovat uuden autoverolakiesityksen mukaisia ja ovat voimassa olettaen, että laki hyväksytään.