Uudistuva Toyota Corolla saa nykyaikaistuneen ulkonäön

Kautta aikain suosituin Toyota-malli uudistuu. Ulkonäkö muuttuu arvokkaampaan suuntaan ja Toyota Safety Sense -turvavarustelu tulee vakiovarusteeksi kaikkiin päämyyntimalleihin.

Corollaa myydään tällä hetkellä noin 150 maassa ympäri maailmaa. Se edustaa noin 20 % osuutta merkin maailmanlaajuisesta kokonaismyynnistä ollen Toyotan suosituin automalli.

Päivitetyssä Corollassa nähdään uusi, nykyaikainen ulkomuotoilu. Koko keula on saanut uudet piirteet korostamaan auton arvokkaan vahvaa olemusta. Ilmeessä näkyy vahvasti Toyotan muotokieli, jossa siron ylemmän ilmanottoaukon jatkeena ovat nyt led-etuvaloumpiot. Uudelleen muotoillussa etupuskurissa on suurempikokoinen ilmanottoaukko.

Sivusuunnasta Corollaa tarkasteltaessa huomio kiinnittyy krominvärisiin ovenkahvoihin, jotka täydentävät korimuotoilun yhtenäistä linjaa edestä taakse. Saataville tulee uudet 16- ja 17-tuumaiset kevytmetallivanteet.

Takaosan olemusta kohentavat uudet led-takavaloumpiot ja kromilista, joka vahvistaa Corollan leveää ulkoasua. Ulkovärejä tulee tarjolle yhteensä yhdeksän, niistä kolme on uusia: Platinum Bronze, Tokyo Red ja Earth Bronze.

Koko Corolla-malliston vakiovarusteluun kuuluu mm. Avensis-mallista tuttu Toyota Safety Sense -turvajärjestelmä. Se auttaa estämään ja lieventämään mahdollisia kolaritilanteita erilaisissa ajotilanteissa. Ajon aikaisten tapahtumatietojen kerääjänä toimii tuulilasin yläreunaan asennettu laser- ja kameratekniikkaa hyödyntävä yksikkö.

Toyota Safety Sense -järjestelmään kuuluvat törmäyksiä ennakoiva ja automaattisesti hätäjarruttava Pre-Collision System (PCS), kaistanvaihtovaroitin (LDA), liikennemerkkien tunnistusjärjestelmä (RSA) ja automaattiset kaukovalot (AHB).

Uudistunut Corolla tulee myyntiin Euroopassa loppukesästä 2016.

Avainsanat: