Uudistuva Toyota Hilux - Fernando Alonson testaama

• Fernando Alonso testasi uudistuvaa Toyota Hiluxia Dakar-rallin valmistelujen yhteydessä
  • Hiluxin uudistukset käsittävät mm. uuden, tehokkaan 2.8-litraisen moottorin ja uudistetun jousitusgeometrian
  • Alonso puski Hiluxin äärirajoille sorapintaisella erikoiskokeella

Kun Fernando Alonso ja Marc Coma harjoittelivat vuoden 2020 Dakar-rallia varten viime vuonna Espanjassa, annettiin heille ainutkertainen mahdollisuus testata vuoden 2020 uudistuvaa Toyota Hilux -mallia rinta rinnan TOYOTA GAZOO Racing Hilux -kilpa-auton kanssa. Dakaria pidetään eräänä moottoriurheilun rankimmista kilpailuista niin osallistujille kuin autoillekin.

Pick-up -maailman kestosuosikin päivitys pitää sisällään mm. uuden, tehokkaan 2.8-litraisen moottorin ja uudistetun jousitusgeometrian. Kaikki päivityksessä kiillottaa entisestään Hiluxin kilpeä, joka loistaa jo entisestään tuttujen arvojen kuten laadun, luotettavuuden ja kestävyyden ansiosta.

Sora- ja hiekkateistä koostuvan erikoiskokeen jälkeen Fernando Alonso totesi seuraavaa: “Hilux on ikoni ja olen aina ollut tämän auton fani, ja oli upeaa nähdä ensimmäisten joukossa uudistunut versio. Oli myös erittäin mielenkiintoista testata autoa haastavissa olosuhteissa vieden auto äärirajoille. Uusi 2.8-litrainen moottori käyttäytyy mainiosti ja uudistuneen jousitusgeometrian vaikutuksen huomaa todella positiivisessa hengessä. Vaikka viet Hiluxin limitille, on se edelleen mukava. Uskon todella, että uudistunut Hilux on voittamaton.”

Tämä ainutlaatuinen testisuoritus tehtiin yhteistyössä TOYOTA GAZOO Racing Dakar Rally -tiimin kanssa toteuttaen TOYOTA GAZOO Racingin ydinarvoa - alati parempien autojen valmistamista. Samalla kaksinkertainen Le Mansin 24 tunnin ajojen voittaja, hallitseva WEC-mestari TOYOTA GAZOO Racingin lipun alla ja kaksinkertainen F1-maailmanmestari Fernando Alonso sekä viisi kertaa Dakarin moottoripyörällä voittanut Marc Coma harjoittelivat vuoden 2020 Dakar-koitosta varten. Ensi kertaa yhdessä ralliin osallistunut parivaljakko toi Hiluxinsa kunnioitettavalla 13. sijalla maaliin.

Tähän tiedotteeseen liittyvä kuva ja video on ladattavissa tästä linkistä.