Uusi tapa nauttia Le Mans 24 Hours -kilpailusta

TOYOTA GAZOO Racing toivottaa kaikki moottoriurheilun ystävät ympäri maailman katsomaan legendaarisen, jo 88 kertaa järjestettävän Le Mansin 24 tunnin kestävyysajon tapahtumia omalta kotisohvalta käsin.

Tämä vuoden kilpailu käydään poikkeuksellisessa tilanteessa maailmanlaajuisen pandemian koitellessa ihmisiä, yhteisöjä ja normaalia tapaa elää niin arkea kuin juhlaa. Le Mansin kilpailu on houkutellut parhaimmillaan paikalle yli 250 000 ihmistä, ja nyt tälläisten ihmismäärien kokoontuminen on luonnollisesti mahdotonta. Sen sijaan TOYOTA GAZOO Racing on yhteistyössä Automobile Club de l’Ouest -yhdistyksen kanssa haastanut itsensä tekemään mahdottomasta mahdollista ja tuomaan tämän upean kilpailun kaikkien nähtäville. Osoitteessa www.24h-united.com/en on nähtävillä paljon sisältöä, ja yhteisenä teemana kaikelle sisällölle on “24H United & Responsible”, sanat jotka merkitsevät tässä tilanteessa paljon. Tämä mahdollistaa kilpailutapahtuman käsinkosketeltavan tunnelman välittymisen katsojille kiehtovalla ja samalla vastuuntuntoisella tavalla.

Sivuston “Legends” -osion alta voi katsella neliosaisen minidokumentin Toyotan ja Le Mansin 35 vuotta kestäneestä rakkaussuhteesta lähtien aina Toyota 85C-mallin pioneerityöstä vuodelta 1985 vuoden 2012 innovatiivisen TS020 “GT-One” -hybridikilpurin kautta TGR:n ensimmäisiin tuplavoittoihin viimeksi kuluneen kahden vuoden aikana. Fanit voivat tutustua Toyotan tarinaan Le Mansissa kokonaisuudessaan viihdyttävällä ja informatiivisella tavalla. Sivustolla on paljon sellaista sisältöä, mitä ei ole aiemmin nähty yhtä aikaa ja samassa paikassa. Minidokumentin jaksojen julkistus on alkanut 16.9. ja viimeinen, neljäs osa julkaistaan varsinaisena kisapäivänä lauantaina 19.9.2020.

Katsojat pääsevät tutustumaan TOYOTA GAZOO Racing WEC -tiimin toimintaan 360° -videoiden avulla. Ensimmäistä kertaa katsojat pääsevät myös kaikista pyhimmille paikoille tiimin tiloissa nähden mm. miten tiimi ja kuljettajat valmistautuvat kilpailuun. Uudet 360° -videonäkymät avautuvat tänään perjantaina 18.9. “Paddock” -osion alle sivustolle ja ovat nähtävillä aina kilpailun päätökseen sunnuntaille 20.9.2020 asti.

Copyright-vapaata kuvamateriaalia TOYOTA GAZOO Racingin autourheiluprojekteista löytyy täältä: https://www.tgr-dam.com

TOYOTA Toyota on paitsi maailman arvokkaimpia autobrändejä, myös yksi maailman suurimmista autonvalmistajista. Vuonna 2019 Toyota Motor Companyn valmistamia autoja myytiin noin 10,7 miljoonaa kappaletta kaikilla viidellä mantereella, yli 170 eri maassa. Toyotan visiona on olla tiennäyttäjänä uudenlaiseen liikkumisen tulevaisuuteen. Se on sitoutunut tuottamaan sellaisia ympäristöystävällisiä autoja, jotka myös kuluttajat ottavat omakseen. Toyota Motor Companyn valmistamia hybridiautoja onkin myyty jo yli 15 miljoonaa kappaletta ympäri maailman, ja polttokennoauto Toyota Mirain myynti alkoi vuonna 2015 niin Euroopan kuin Yhdysvaltojenkin markkinoilla. Toyota tunnetaan paitsi tehokkaasta tuotantojärjestelmästään ja korkeasta asiakastyytyväisyydestään, myös laadukkuudestaan. Toyota onkin laatutilastojen kestomenestyjä, niin Suomessa kuin maailmallakin. Toyota Motor Europe työllistää suoraan noin 20 000 henkilöä Euroopassa, ja sillä on 30 kansallista myynti- ja markkinointiyhtiötä 56 eri maassa. Suomessa Toyota Auto Finland Oy työllistää suoraan noin 80 henkilöä, ja Toyota-asiakkaita palvelee 57 täyden palvelun autotaloa ja 27 valtuutettua korjaamoa.