Uusi Toyota Proace Max täydentää laajaa ja sähköistettyä Toyota Professional -mallistoa

• Toyota Proace -tuoteperhe kasvaa täysin uudella, HDV-segmenttiin sijoittuvalla Proace Max -pakettiautolla
  • Toyota Professional -mallisto uudistuu tarjoten täydellisen valikoiman sähköistettyjä malleja unohtamatta
  • Uusi akkuteknologia kasvattaa Proace City -EV-mallien toimintamatkaa
  • Proace- ja Proace City -mallien ulkodesign uudistuu
  • Toyota Hilux saa sähköistetyn voimalinjan ja täydentää osaltaan ammattilaisten arvoista mallistoa
  • Toyota on jatkossakin asiakkaidensa luottamuksen arvoinen kumppani niin auton hankinnassa, varustelussa, rahoituksessa, vakuutuksissa ja jälkimarkkinoinnin palveluissa

Toyota Professional tarjoaa laajan valikoiman käyttötarpeeseen sataprosenttisesti sopivia tuotteita, niin itse autojen kuin palvelutuotteiden saralla. Kilpailukykyiset autot, unohtamatta tarjolla olevia sähköistettyjä voimalinjoja, ovat asiakkaidemme täydellisiä kumppaneita. Tuo kumppanuus on tinkimättömyydellään kasvattanut Toyotan osuutta Euroopan hyötyajoneuvomarkkinoilla.

Uutena tulokkaana mallistoon saapuu täysin uusi Proace Max, joka liittyy hyötyajoneuvomallistoon Proace- ja Proace City -mallien rinnalle. Samanaikaisesti legendaarinen Toyota Hilux saa ensimmäisen sähköistetyn voimalinjansa.

Uusi, voimakas ulkodesign näyttää ylpeästi Toyotan identiteettiä antaen terävän ensivaikutelman. Varustelussa saatavilla on niin erinomaisesti tietä näyttäviä LED-valoja kuin muuten vain näyttäviä kevytmetallivanteita. Modernit sisätilat ja nykypäivän tarpeita vastaava varustelu, kuten älypuhelimen saumaton integrointi sekä digitaalinen mittaristo tekevät Proace-malliperheen autoista miellyttävän työkaverin. Yhdistettävyys modernin pilvipalvelun kautta luo käyttäjälle aitoa lisäarvoa aina yhteisen matkan alusta asti.

Osana Toyotan moniteknologista strategiaa hiilineutraaliuden saavuttamiseksi tarjoaa Proace-tuoteperhe kaikista malleistaan myös lähipäästöttömän, täyssähköisen (BEV) vaihtoehdon. Tarjoamalla sähköistettyjä voimalinjavaihtoehtoja läpi Toyota Professional -hyötyajoneuvomalliston alleviivaa Toyotan halua tarjota asiakkailleen erilaisia vaihtoehtoja. Vaihtoehtojen tulee alentaa päästötasoa ja olla myös saavutettavissa, varsinkin nykyisessä, hieman haastavassakin maailmantilanteessa. Voimalinjojen lisäksi mielenrauhaa tarjoaa uusimman sukupolven Toyota Safety Sense -teknologia, jonka lukuisat aktiiviset turvallisuus- ja avustinjärjestelmät ovat aina valmiita auttamaan.

Täysin uusi Toyota Proace Max

Uusin tulokas Toyota Professional -mallistoon on samalla suurin. Proace Max on saatavilla kahdella eri akselivälillä, kolmella koripituudella sekä kolmella korikorkeudella. Suurimman version kuormatilan tilavuus on luokkansa paras 17 m³. Kuorman lastaus ja purku on ongelmatonta kiitos täyskorkeiden ovien sekä selkeän mallisten oviaukkojen. Takapariovet aukeavat täydet 270 astetta helpottaen lastausmahdollisuuksia paljon.

Täysin uusi Toyota Proace Max on saatavilla myös täyssähköisenä (BEV) mallina. Täyssähköisellä voimalinjalla varustetun version toimintamatka on jopa 420 km (WLTP).

Umpipakettiautoversioiden lisäksi Proace Max -malli on saatavilla myös tikapuurungolla varustettuna alustaversiona jatkojalostusta varten päällirakennevaihtoehtojen ollessa vain mielikuvituksen rajaamia.

Modernia käytettävyyttä – Proace ja Proace City

Sekä Proace- että Proace City -umpipakettiautot ja henkilöautoversiot Proace Verso sekä Proace City Verso kokevat uudistuksia niin ulkonäössä kuin varustelussa tarjoten entistä laajemman valikoiman käyttötarpeisiin täydellisesti sopivia malleja osana Toyota Professional -hyötyajoneuvomallistoa.

Proace tarjoaa luokkansa parhaat voimalinjavaihtoehdot, ja sen täyssähköinen versio tarjoaa aiempaa korkeamman, jopa 350 km (WLTP) ajokantaman. Proace tarjoaa myös edelleen luokkansa kärkipään kuormankantokyvyn jopa 6,6 m³ kuormatilan tilavuudella ja parhaimmillaan 1 400 kg -kantavuusluokalla. Henkilöautoversio Proace Verso tarjoaa puolestaan erinomaista matkustusmukavuutta jopa yhdeksälle hengelle.

Oman luokkansa kärjessä kuormauskykyineen on myös Proace City, jonka parhaimmillaan 4,4 m³ kuormaustilavuus ja jopa 1 000 kg kantavuus eivät jätä kompaktin pakettiauton käyttäjää kylmäksi. Viimeisin akkuteknologia parantaa Proace City EV -mallin WLTP-ajokantamaa 50 kilometrillä 330 kilometriin. Proace City on aina kolmepaikkainen, ja henkilöautoversio Proace City Verso tarjoaa tilat jopa seitsemälle ihmiselle.

Toyota Hilux – pysäyttämätön ikoni sähköistetyllä voimalinjalla

Toyota Professional -hyötyajoneuvomallisto laajenee myös Hiluxin uudella, sähköistetyllä voimalinjalla. Sen tuoma lisä niin suorituskykyyn kuin taloudellisuuteen korostavat entisestään Hiluxin voittamattomia kykyjä sekä maantiellä että maastossa.

Lisänä Hiluxin legendaariseen kestävyyteen ja luotettavuuteen tuo uusi voimalinja nopeamman reagoinnin ja lineaarisemman kiihtyvyyden, auttaen myös maastoajossa tuoden entistä enemmän tarkkuutta etenemisvoiman annosteluun haasteellisissa olosuhteissa. Järjestelmä pystyy myös regeneratiiviseen jarrutukseen.

Uusi, sähköistetty voimalinja ei tee kompromisseja, mitä tulee vetokykyyn tai kantavuuteen. Ne säilyvät edelleen kärkitasolla jarrullisen vetomassan ollessa 3 500 kg ja kantavuuden 1 000 kg -luokkaa.

Täydellistä mielenrauhaa

Laajentuva Toyota Professional -hyötyajoneuvomallisto edustaa Toyotan sitoutumista hyötyajoneuvoihin ja Toyotan tavoitteena on jatkaa kasvua alalla. Toyotan hyötyajoneuvomyynti saavutti vuonna 2022 119 000 ajoneuvon rajan ja tämänhetkinen tahti ennustaa uutta myyntiennätystä kuluvalle vuodelle.

Toyota ei aio saavuttaa kasvua tyhjin eväin, vaan kattavan hyötyajoneuvomalliston lisäksi Toyotalla on tavoilleen uskollisena voimakas panostus asiakaspalveluun erittäin laajan palvelutuotevalikoimansa kautta. Nämä palvelut pitävät sisällään niin Toyota Rahoitus -palvelut, KINTO-liikkuvuuspalvelut kuin esimerkiksi Toyota Vakuutukset. Kattavat varustelumahdollisuudet sekä Toyota-lisävarusteilla että luotettavien yhteistyökumppanien kautta ja laaja jälleenmyyntiverkosto tekevät Toyotasta yritysautoilijan parhaan kumppanin tuoden aitoa mielenrauhaa myös hyötyajoneuvojen kanssa operointiin.

Kokonaisvaltaisen tehokkaan ja arvokkaan asiakaskokemuksen takaamiseksi Euroopassa on alettu tuomaan Toyota Professional -konseptin mukaisia toimintoja jälleenmyyjäliikkeisiin. Nämä palvelukeskukset ovat keskittyneet hyötyajoneuvojen myynnin ja huollon lisäksi koko ajoneuvoa ja sen varustelun vaivattomaan hallintaan.

Lisätietoa Toyota Professional -mallistosta ja palvelutuotteista julkaistaan loppuvuoden aikana.

Huom: kaikki edellä esitetty tekninen informaatio vahvistetaan jokaisen ajoneuvon kohdalla lopullisella tyyppihyväksynnällä.

Tälle tiedotteelle liittyvät kuvat löytyvät tästä linkistä.

Lisätietoja:

Pekka Karvinen – Tiedotuspäällikkö, Toyota Auto Finland Oy