Trelleborg ostaa suomalaisen Eristysmateriaalitoimittajan

Trelleborg ostaa suomalaisen Eristysmateriaalitoimittajan Trelleborg AB on allekirjoittanut sopimuksen, jolla ostetaan kaikki suomalaisen eristysalan yrityksen Joule Oy:n osakkeet. Joule Oy:n liikevaihto on noin 22 milj. mk. Virallinen omistajanvaihdos tapahtuu 01.12.1998. Joule Oy sijaitsee Vihdissä, 50 km Helsingistä. Yritys on yksi johtavista vedeneristysalan toimittajista suomalaisille kattourakoitsijoille. Joule Oy valmistaa ja jalostaa myös itse erilaisia bitumituotteita. Joule Oy omistaa 30% pääkaupunkiseudulla ja Hämeessä toimivasta AL-Katot Oy:stä, joka on yksi toimialueensa merkittävimmistä vesikattourakoitsijoista. Joule Oy tulee kuulumaan toimialaan Building Systems, jonka liikevaihto kaupan jälkeen on n. 1,4 miljardia Ruotsin kruunua. Kauppaa voidaan pitää jatkona Building Systems'in panostukselle bitumipohjaisten eristysmateriaalien alalla, jolla viimeksi tapahtunut yritysostos oli Trebolit AB. - Joule Oy:n avulla vahvistamme selvästi asemaamme Suomen markkinoilla. Tämä on linjassa panostukseemme tämän tyyppisten tuotteiden Ruotsin ulkopuolisiin markkinoihin, sanoo toimialajohtaja Peter Suter. Kaupan jälkeen Joule Oy:n nimi muuttuu Trelleborg Joule Oy:ksi. Lisätietoja antavat:: Trelleborg AB:n apulaistiedotusjohtaja Mikael Byström, puh. +46 410 67037, autopuh.+46 708 552169, tai toimialajohtaja Peter Suter, puh. +46 42 334021, autopuh. +46 708 238349. Lehdistötiedote Trelleborg, 1 pnä lokakuuta 1998 www.trelleborg.com