RAPID FIX(TM) - UUSI PATENTOITU MODUULIRAKENTEINEN KONESUOJA

Report this content

LEHDISTÖTIEDOTE Julkaisuvapaa heti Helpotusta teollisuuskoneiden huoltoon RAPID FIX(TM) - UUSI PATENTOITU MODUULIRAKENTEINEN KONESUOJA Johtava konesuojustoimittaja Troax Oy toi keväällä markkinoille käänteentekevän konesuojainnovaation, joka on suunniteltu teollisuuden tarpeisiin. Rapid Fix on nopea asentaa ja helppo muunnella, ja sen moduulirakenteen ansiosta koneen huolto käy nopeasti ja turvallisesti. Rapid Fix on joustava turvajärjestelmä teollisuudelle, jossa teollisuusrobotit ja pitkälle automatisoidut koneet suorittavat työn. Se on moduulirakenteinen ratkaisu, joten sen osien asentaminen ja irrottaminen on erittäin nopeaa ja helppoa. Rapid Fixin avulla vältetään henkilöstön loukkaantumiset ja koneiden seisokit sekä varmistetaan toiminnan jatkuvuus. Tähän asti konesuojat ovat olleet kiinteästi asennettuja ratkaisuja, ja siksi esimerkiksi huolto on ollut ongelmallisempaa. Lujuustestattu lujamuovisovite täyttää standardit Rapid Fix -konesuojan elementit kiinnitetään tukitolppaan lujamuovisovitteilla, mikä mahdollistaa yhden tai useamman elementin väliaikaisen poistamisen koneen huollon ajaksi. Lujamuovisovite avataan pienellä avaimella ja moduuli nostetaan pois paikoiltaan muutamassa sekunnissa. Tukitolppa ja jalkaosa ovat erilliset, minkä vuoksi aitaan on helppo tehdä tarvittaessa myös laajempia tilapäisiä kulkuaukkoja. Myös tukitolpan korkeutta voidaan säätää. "Rapid Fix -järjestelmä kehitettiin tyydyttämään asiakkaan vaatimukset koneturva-asioissa", sanoo Troaxin koneturvallisuuden asiantuntija Lauri Pursiainen. Rapid Fix täyttääkin koneturvastandardit EN-953 ja EN-292. Modulaarisuus mahdollistaa elementtien vaihtamisen tyypistä toiseen; vakiovaihtoehtona on hitsattu verkko, tilauksesta teräslevy, äänieristys paneeli tai läpinäkyvä materiaali (muovi UV-suojauksella tai ilman). Ovivaihtoehdot voidaan toteuttaa asiakkaan toiveiden mukaisesti käynti- tai liukuovina. Troax on Euroopan johtava turvalliseen, mekaaniseen suojaukseen ja tilojen jakamiseen erikoistunut asiantuntija. Toteutus tapahtuu moduulirakenteisilla, hitsatuilla teräsverkkoelementeillä. Troax- tuotteet lisäävät työturvallisuutta ja suojaavat omaisuutta rikollisuudelta ja väärinkäytöksiltä. Troax on osa Gunnebo-konsernia. Lisätietoja: Troax Oy Teollisuusmyynti Vantaa, puh. (09) 2766 100 Tampere, puh. (03) 235 8500 Kolamiilunkuja 10, 01730 Vantaa fax (09) 2766 1022 sähköposti: info@troax.fi www.troax.fi ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/08/28/20030828BIT00100/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/08/28/20030828BIT00100/wkr0002.pdf