Finnmatkat investoi konseptihotelleihin – kesäkaudelle 19 Blue Village Family Life perhehotellia

Menestyksekkään vuoden 2015 päätteeksi Finnmatkat investoi tulevaisuuteen sijoittamalla perhehotelleihin. Investointi nostaa matkanjärjestäjän kirkkaasti ykköseksi perhehotellien määrän suhteen.

Finnmatkat avaa yhteensä 10 uutta hotellia, joiden sopimuksen nettoarvo on 45 miljoonaa euroa. Tulevalla vuoden 2016 kesäkaudella Finnmatkojen valikoimassa on näin ollen yhteensä 19 perheille suunnattua konseptihotellia, joita kutsutaan nimellä Blue Village Family Life. Näin matkanjärjestäjä nousee kärkiasemaan suomalaisten matkanjärjestäjien joukossa.

Tämä lähettää markkinoille selkeän viestin, että suomalainen matkanjärjestäjä on valmistautunut taisteluun lisääntyvää kilpailua vastaan tukeutumalla aina yhtä tärkeään perheiden kohderyhmään.

– Meillä on suurenmoinen vuosi takana ja sen vuoksi päätimme sijoittaa tulevaisuuteen. Luotamme hyvin vahvasti siihen, että erityisesti lapsiperheitä kiinnostaa tämä uudentyyppinen hotelli, jossa on ajateltu kaikkea, toteaa Finnmatkojen viestintäpäällikkö, Julia Melnik.

Finnmatkojen emoyhtiö ja maailman suurin matkanjärjestäjä TUI ilmoitti äskettäin tuloksestaan: tulos ennen veroja kasvoi 22,9 prosenttia 1,1 miljardiin ja liikevaihto 8 prosentilla 20 miljardiin euroon. Näin ollen sijoituksella Suomen markkinoille on vakaa pohja.

Hotelli - uusi kohde

– Näemme uuden trendin, jonka mukaan ihmiset valitsevat lomansa hotellin palvelujen eikä sijainnin perusteella, mikä poikkeaa täysin perinteisestä tavasta ymmärtää matkailumarkkinoita. Siksi solmimme sopimukset perheille suunnattujen konseptihotellien kanssa yksinoikeudella, kertoo Melnik.

Vuonna 2016 Finnmatkat odottaa perheille suunnattujen konseptihotellien varausten kasvavan 20 %, mikä puhuu kasvavan trendin puolesta. Kaikissa hotelleissa on tarjolla Bamseklubi-lastenkerho, Les Mills -ryhmäliikuntatunteja, erikokoisia uima-altaita sekä á la carte - ja buffetravintoloita.

Täällä sijaitsevat Finnmatkojen 19 Blue Village Family Life –hotellia:

Kos, Kreikka (uusi)
Korfu, Kreikka (uusi)
Zakynthos, Kreikka (uusi)
Side, Turkki (uusi)
Bodrum, Turkki (uusi)
Marmaris, Turkki (uusi)
Menorca, Espanja (uusi)
Cala Bona, Mallorca (uusi)
Sardinia, Italia
Nissi Beach, Kypros
Fig Tree Bay, Kypros
Antalya, Turkki

Lisätietoja: Finnmatkat, viestintäpäällikkö Julia Melnik p. 0303 60 358 tai 043 826 6674

Oy Finnmatkat Ab on Suomen suurin matkanjärjestäjä, ja se järjestää vuosittain noin 216 000 valmismatkaa. TEMA on Finnmatkojen kulttuuriin ja luontoon erikoistunut kiertomatkajärjestäjä. Finnmatkat kuuluu Pohjoismaiden johtavaan matkanjärjestäjäkonserniin TUI Nordiciin. Se on osa Lontoon pörssissä noteerattua maailman suurinta matkailukonsernia, TUI Groupia, jolla on vuosittain yli 30 miljoonaa matkustajaa 31 maasta.

Finnmatkat