Kesän lomia myydään nyt vauhdilla

Report this content

Matkakauppa kävi kesällä 2017 kuumana kehnojen säiden takia ja suosituimpina matkustusaikoina myytiin ei-oota. Tulevan kesän lomamatkat varmistetaan nyt ajoissa, ja kesäkauden 2018 lomia on myyty yli 30 prosenttia enemmän kuin vastaavaan aikaan viime vuonna. Etenkin perheet ovat varmistaneet paikkansa auringossa.  Suomalaisten tutut suosikkikohteet Rodos ja Kreeta jyräävät, Turkin nostaessa suosiotaan.

uhannet ihmiset jäivät vaille lomamatkaansa viime kesänä, joten tulevan vuoden kesälomamatkat varmistetaan jo nyt. Kreikan saarista tutut Rodos ja Kreeta ovat vieneet suomalaisten sydämet ja kasvattavat suosiotaan edelleen tulevana kesänä. Myös Turkki kiinnostaa lomakohteena jälleen ja matkustajakapasiteettia on kasvatettu Turkkiin lähes 50 % viime kesästä.

Perheet ovat olleet lomavarauksissa aikaisin liikkeellä, ja haluavat selvästi varmistaa ensi kesän lämpimän loman. Parhaat hotellit ja huonetyypit esimerkiksi suoralla yhteydellä uima-altaaseen varataan viimeistään nyt. On myös nähtävissä, että lapsiperheet suosivat yhä enemmän all inclusive -hotelleja pariskuntien suosiessa aikuisille suunnattuja hotelleja, kertoo TUI Finlandin viestintäpäällikkö Pauliina Pajunen.

Kesän varatuimmat lomakohteet:

1. Rodos, Kreikka

2. Kreeta, Kreikka

3. Antalyan rannikko, Turkki

4. Samos, Kreikka

5. Kypros

Lähde TUI Finland

Kesän uutuutena Dubrovnik ja laajentunut kaukokohdevalikoima

Matkatarjonta suomalaisten uusimpaan suosikkikohteeseen Kroatiaan laajenee maailmanperintökohde Dubrovnikilla. Dubrovnik tarjoaa lomailijalle kaupunki- ja rantaloman parhaat puolet: kulttuuria, ostoksia, historiaa, kauniita rantoja ja kulinaristia elämyksiä. Suora lento tähän Välimeren yhteen kauneimmista kaupungeista vie vain kolme tuntia. TUI lentää suorin lomalennoin myös Splitiin, Makarskan Rivieran lomakohteisiin.

Kesän kaukokohdevalikoima on laajentunut kohteilla, joita on perinteisesti pidetty talvikauden kohteina. Tänä kesänä lennetään reittilennoin muun muassa Mauritiukselle, Malediiveille, Thaimaahan ja Jamaikalle. Kohteet ovat kesäkaudella erityisesti häämatkalaisten toivomia unelmien lomakohteita.

Kaukokohteet nostavat suosiotaan myös kesäkaudella ja kaukokohteiden suosikit ovat suosikkeja myös kesällä. Mauritius ja Malediivit houkuttelevat vuoden ajasta riippumatta”, sanoo Pajunen.

TUI lentää kesäkaudella 2018 Helsingin lisäksi suorin lomalennoin myös Kuopiosta, Oulusta, Tampereelta ja Vaasasta useisiin lomakohteisiin.  Uutuuksina maakuntakentiltä ovat suorat lennot Vaasasta ja Oulusta Kreetalle sekä Tampereelta Rodokselle.