Keskikesän lomamatkat viedään käsistä - erityisesti lapsiperheet suuntaavat Kreikan lämpöön

Kestosuosikki Kreikka vetää perheitä puoleensa monipuolisuutensa ansiosta. Selkeästi suosituin kohde ensi kesänä on Rodos. Lapsiperheiden kohdevalinnan yhtenä tärkeänä kriteerinä on uimakoulun olemassaolo, sillä yhä useampi lapsi oppii uimaan lomalla.

Kesä-heinäkuun vaihde on suomalaisten keskuudessa suosittua aikaa pakata aurinkorasvat matkalaukkuun ja matkustaa sinne, missä aurinko takuuvarmasti paistaa. Tällä hetkellä Finnmatkoilta on varattu keskikesän lomamatkoja jo 15% enemmän viime kesään verrattuna.

Lapsiperheiden kesälomakohteiden ykkösenä on kestosuosikki Kreikka, jossa yhdistyvät upeat rannat, miellyttävä Välimeren ilmasto, kulttuurinähtävyydet, herkullinen ruoka unohtamatta monia lapsille suunnattuja aktiviteetteja. Kreikan saarista suomalaisten suosituin kohde on Rodos.

- Kreikkaan suuntaavat charterit ovat täyttymässä kovaa vauhtia. Viime kesään verrattuna matkoja ostetaan nyt huomattavasti enemmän. Suuri suosio johtuu varmasti siitä, että Kreikka on helppo kesälomakohde monipuolisuutensa ansiosta. Monelle perheelle se on myös tuttu ja varma valinta, toteaa Finnmatkojen taktisen myynnin vastaava Antti Mäkelä.

Kreikan lomakohteissa uimakoulut ovat lapsiperheiden suosiossa, sillä monet lapset oppivat uimisen taidon juurikin lomalla. Finnmatkojen lomakohteissa toimii kesällä kymmenen uimakoulua ja yhteensä 4 800 lapsella on mahdollisuus saada ammattimaista opetusta suomalaisilta uimaopettajilta.

- Lomalla ja lämmössä lapsilla on hyvät valmiudet keskittyä uimisen harjoitteluun rennossa ympäristössä. Me annamme jopa rahat takaisin uimakoulusta, jos lapsi ei kahden viikon aikana opi uimaan, Mäkelä lupaa.

Perheiden suosimien Blue Village Family Life -hotellien tarjonta saa kesällä täydennystä, kun Kreikassa avautuu neljä uutta hotellia. Uudet Family Life -perhehotellit löytyvät Zakynthokselta, Rodokselta, Kosilta ja Korfulta.

Finnmatkojen ensi kesän Kreikan kohteet ovat Rodos, Kreeta, Kos, Korfu, Samos sekä uutuus Zakynthos.

Lisätietoja: Finnmatkat, viestintäpäällikkö Julia Melnik p. 0303 60 358 tai 043 826 6674

Oy Finnmatkat Ab on Suomen suurin matkanjärjestäjä, ja se järjestää vuosittain noin 216 000 valmismatkaa. TEMA on Finnmatkojen kulttuuriin ja luontoon erikoistunut kiertomatkajärjestäjä. Finnmatkat kuuluu Pohjoismaiden johtavaan matkanjärjestäjäkonserniin TUI Nordiciin. Se on osa Lontoon pörssissä noteerattua maailman suurinta matkailukonsernia, TUI Groupia, jolla on vuosittain yli 30 miljoonaa matkustajaa 31 maasta.