Matkojen kysyntä Tampere-Pirkkalan lentoasemalta kasvaa - Finnmatkat lisää suoria lentoja Kanarian saarille

Suoraan Tampere-Pirkkalan lentoasemalta lähtevien Gran Canarian talvimatkojen kysyntä on kiivasta.  Varausten lisääntymisen takana on yksinoikeudella tarjottava RIU-hotellikonsepti.

Jos Pirkanmaalta lähtevät matkustajat saisivat valita, mieluinen talvilomakohde on Gran Canaria tai Teneriffa. Kanarian saarten myytyjen talvimatkojen osuus on kasvanut verrattuna edellisvuoteen vastaavana ajankohtana.

– Kanarian saaret on aurinkovarma kohde, ja lisäksi lentomatka on suhteellisen lyhyt. Voi todellakin sanoa, että matkat menevät juuri nyt kuin kuumille kiville, kertoo Finnmatkojen viestintäpäällikkö, Julia Melnik.

Sen lisäksi, että kylmyydessä elävät pohjoisen asukkaat kaipaavat aurinkoon ja lämpöön, yksi syy varausten lisääntymiseen näyttää olevan hotellitarjonta, etenkin uusi RIU-hotellikonsepti, joka on saatavilla yksinomaan Finnmatkoilla.

– Näemme kasvavana trendinä sen, että asiakkaat kysyvät räätälöidympiä konseptihotelleja. Esimerkkinä Gran Canarialla sijaitseva RIU-hotelli ei näytä olevan poikkeus, ja on helppo ymmärtää, miksi: hotellissa kiinnitetään hieman enemmän huomiota yksityiskohtiin, ja esimerkiksi allasalue on hyvin suuri. Yksi Finnmatkojen suosituin RIU-hotelli Gran Canarialla sijaitsee aivan rannalla Maspalomasissa, kertoo Melnik.

– Näemme talven pakettimatkojen kovan kysynnän erittäin myönteisenä asiana lentokentän ja koko seudun kannalta. Matkojen suuri kysyntä lisää mahdollisuuksia tilauslentojen lisäämiseen sekä laajempaan tarjontaan tulevaisuudessa, iloitsee Tampere-Pirkkalan lentoaseman johtaja Mari Nurminen Finaviasta.

Talvi 2016/17 lennot:

Tampere- Pirkkala - Gran Canaria, kerran viikossa 19.10.16 - 12.4.17

Tampere- Pirkkala - Teneriffa, kerran viikossa 18.10.16 - 11.4.17

Lentoyhtiö: Jet Time, suomenkielinen palvelu

Finnmatkat, viestintäpäällikkö Julia Melnik p.0303 60 358 tai 043 826 6674

Oy Finnmatkat Ab on Suomen suurin matkanjärjestäjä, ja se järjestää vuosittain noin 216 000 valmismatkaa. TEMA on Finnmatkojen kulttuuriin ja luontoon erikoistunut kiertomatkajärjestäjä. Finnmatkat kuuluu Pohjoismaiden johtavaan matkanjärjestäjäkonserniin TUI Nordiciin. Se on osa Lontoon pörssissä noteerattua maailman suurinta matkailukonsernia, TUI Groupia, jolla on vuosittain yli 30 miljoonaa matkustajaa 31 maasta.

Lainaukset

Finnmatkat