Suomalaisilla kova kaipuu lämpöön – pääsiäislomat lähes loppuunmyyty

Suomalaiset eivät jätä pääsiäislomienkaan varaamista viime tippaan. Melkein loppuunmyytyjen pääsiäislomakohteiden suosikkeina jatkavat edelleen Gran Canaria, Teneriffa ja Lanzarote.

Suomalaiset ovat varanneet ahkerasti pääsiäislomamatkoja lumen ja loskan keskeltä. Suomen epävakaa kevätsää vaikuttaa selkeästi suomalaisten ostokäyttäytymiseen; lomat varataan hyvissä ajoin ja matkakohteet valikoidaan varman päälle. Pääsiäismatkustamisen suhteen suomalaiset seuraavat pohjoismaisia trendejä.

- Nyt kun pääsiäistä vietetään maaliskuun puolella, suomalaiset matkustavat ”talvikauden” kohteisiin, joissa on suuremmalla todennäköisyydellä varmasti lämmintä. Jos pääsiäinen on huhtikuun puolella, suomalaisia kiinnostavat enemmän Välimeren kohteet. Muissa Pohjoismaissa kohdevalinnat elävät ihan samalla tavalla, Finnmatkojen taktisen myynnin vastaava Antti Mäkelä kertoo.

Tänäkin pääsiäisenä Kanariansaaret vetää suomalaisia puoleensa. Pääsiäisen top 5 lomakohteet varattujen matkojen mukaan ovat:

1. Gran Canaria
2. Teneriffa
3. Lanzarote
4. Thaimaa / Krabi
5. Turkki / Alanya

Jos pääsiäisen lomasuunnitelmat ovat kuitenkin vielä auki ja kaipuu lämpöön on kova, ei tilanne ole ihan toivoton. Muun muassa seuraaviin kohteisiin löytyy vielä tilaa:

22.3. Arabiemiraatit, hinta alkaen 975€/hlö

26.3. Gran Canaria, hinta alkaen 695€/hlö

27.3. Teneriffa, hinta alkaen 770€/hlö

Lisätietoja:
Antti Mäkelä
Tactical Sales Lead / Senior Nordic Trading Analyst
p. 358 303 603 00
etunimi.sukunimi@finnmatkat.fi

Oy Finnmatkat Ab on Suomen suurin matkanjärjestäjä, ja se järjestää vuosittain noin 216 000 valmismatkaa. TEMA on Finnmatkojen kulttuuriin ja luontoon erikoistunut kiertomatkajärjestäjä. Finnmatkat kuuluu Pohjoismaiden johtavaan matkanjärjestäjäkonserniin TUI Nordiciin. Se on osa Lontoon pörssissä noteerattua maailman suurinta matkailukonsernia, TUI Groupia, jolla on vuosittain yli 30 miljoonaa matkustajaa 31 maasta.