TUI selvitti suomalaisten himotuimman loman – haaveissa siintävät kaukaiset paratiisisaaret

TUI selvitti Himotuin loma 2017 -äänestyksen avulla, millaisesta lomasta suomalaiset haaveilevat. Äänestykseen osallistui yli 60 000 suomalaista, jotka valitsivat lomakohteista voittoon valkohiekkaisen paratiisisaaren Mauritiuksen.

Mauritius, Malediivit ja Jamaika muodostavat suomalaisten himotuimpien lomakohteiden kärkikolmikon. TUI järjesti tammikuussa Matkamessujen aikaan Himotuin loma 2017 -äänestyksen, johon osallistui yli 60 000 suomalaista. Lomakohteista Mauritius nousi äänestyksen voittajaksi Malediivien tullessa toiseksi ja Jamaikan kolmanneksi. Äänestyksessä kävi selväksi, että suomalaiset haaveilevat ennen kaikkea rantalomista kaukaisiin ja eksoottisiin kohteisiin. Kaupunkilomakohteista suosituin oli New York.

Himotuimmissa hotellikohteissa taas korostuivat pitkät rantaviivat, aktiviteettimahdollisuudet sekä All Inclusive. Himotuimman hotellin tittelin voitti TUIn Sugar Beach TTTT+. All Inclusive -hotelli sijaitsee sopivasti Mauritiuksen länsirannikolla, Flic en Flacissa. Toiseksi äänestyksessä sijoittui Kuredu Island Resort & Spa TTTT Malediiveilla ja kolmanneksi niin ikään Mauritiuksella sijaitseva Riu Le Morne TTT.

Lomakohteiden retkitarjonnasta suomalaisia kiinnostavat etenkin kohdemaan historiaan, luontoon ja kulttuuriin keskittyvät retkikokonaisuudet. Suomalaiset äänestivät himotuimmaksi retkeksi Tuoksuja ja makuja -retken Mauritiuksella. Mauritiuksen kulttuuriin ja historiaan johdattavalla retkellä vieraillaan muun muassa teetehtaassa ja La Vanillen luonnonsuojelualueella. Toiseksi himotuin retki on Tropical Spices Mauritiuksella. Sen aikana käydään esimerkiksi Pamplemoussen kasvitieteellisessä puutarhassa, jossa on yksi maailman laajimmista harvinaisten kasvien kokoelmista. Kolmanneksi äänestyksessä tuli Appleton, Black River & YS Falls -retki Jamaikalla.

Suomalaisten himotuimmat lomakohteet, hotellit ja retket:

Kohteet:

1. Mauritius