• Tulikivi Oyj/

Tulikiven uudessa Valkia Aalto -tulisijassa yhdistyvät tehokas lämmitystekniikka ja sisustuksellisuus

Tulikivi tuo keväällä markkinoille vuolukivisen Valkia Aalto -tulisijan, jonka modernin aaltomaisen pinnan mahdollistaa Tulikivi Figure -pintamateriaali. Valkia Aalto on hybridiuuni, jossa voi polttaa sekä puita että pellettejä oman valinnan mukaan. Tulisijaan saa myös kustannustehokkaan W10-vesilämmitysjärjestelmän.  Modernin linjakkaan uutuustulisijan Valkia Aallon suuri vaakaluukku avaa tulinäkymän laajalle.

Tehokas lämpökeskus
Tulikiven uuden Valkia Aalto -hybriditakan hyvä hyötysuhde säästää puuta, ja alhaiset pöly- ja hiilimonoksidipäästöt alittavat maailman tiukimmat, Saksan BImSchV:ssa asetetut, päästönormit. Tulisijan helppokäyttöiset luukut ja ilmansäädöt ovat tiiviitä, ja lämmönluovutusaika on pitkä.  Valkia Aaltoon voi valita Tulikiven P10-pellettipaketin, joka mahdollistaa sekä puun että pelletin polttamisen. Pelletti palaa hybriditakassa tehokkaasti, puhtaasti ja esteettisesti kauniilla liekillä. Tulisijaan saa myös W10-vesilämmitysjärjestelmän, joka siirtää merkittävän osan tulisijan tuottamasta lämmöstä käytettäväksi kodin muussa vesikeskuslämmityksessä, mikä taas pienentää energiakustannuksia. Valkia Aalto sopii hyvin myös matalaenergiataloihin.

– Valkia-mallistomme on muunneltavuus on sen valttikortti – tulisijaan voi valita omia tarpeitaan vastaavat ominaisuudet. Valkia Aalto toteutettiin, sillä asiakkaamme ovat kyselleet isoluukkuista varaavaa vuolukivitakkaa Figure-pinnalla, kertoo Tulikiven myynti- ja markkinointijohtaja Anu Vauhkonen.

Tulikivi Figure -pintamateriaali on tulenkestävää valumassaa, joka mahdollistaa erilaiset pintastuktuurit vuolukiviuuneihin. Valkia Aalto -takan ainutlaatuinen design syntyy persoonallisesta aaltomaisesta pinnasta ja harkitusta vaakalinjasta, joka tuo tulisijan muotoiluun rytmiä. Tulisijan pintakuviota voi korostaa myös valaisimilla. Valkia Aallon suuren vaakaluukun saa kaksipuolisena (Valkia 2D), jolloin takka toimii myös tilanjakajana ja tulinäkymä avautuu molemmin puolin. Uutuustakan värivaihtoehdot ovat tummanharmaa ja valkoinen, jotka mahdollistaa Tulikiven innovaatio Tulikivi Color -pinnoite. Valkia Aalto tuodaan markkinoille keväällä 2014.

Tuotetiedot:
Valkia Aalto, mitat: 520x1120x1530 cm, hinta 7560 € (sis. ALV + asennuksen, ei rahtia)
Valkia Aalto T, mitat: 625x1120x1530 cm, hinta 8080 € (sis. ALV + asennuksen, ei rahtia)
Valkia Aalto 2D, mitat, 500x1120x1530 cm, hinta 9300 € (sis. ALV + asennuksen, ei rahtia)
Valkia Aalto T2D, mitat: 500x1120x1530, hinta 9820 € (sis. ALV + asennuksen, ei rahtia)
W10-vesilämmitysjärjestelmä (saatavilla Valkia Aalto- ja Valkia T-malleihin)

Tulikivi-studiot kautta maan

Myynti- ja markkinointijohtaja Anu Vauhkonen, puh. 0207 636 560, anu.vauhkonen@tulikivi.fi

PR- ja viestintätoimisto Promode Oy, puh. (09) 170 070

www.tulikivi.fi -> medialle -> kuvapankki

Pörssinoteerattu perheyritys Tulikivi Oyj ja sen tytäryhtiöt muodostavat Tulikiven, joka on maailman suurin lämpöä varaavien tulisijojen valmistaja. Tulikivellä on kolme tuoteryhmää: Tulisijat, Sauna ja Sisustus. Tulikivi ja sen asiakkaat arvostavat hyvinvointia, sisustamista ja bioenergian hyötyjä. Tulikiven liikevaihto on noin 50 Me, josta viennin osuus on puolet. Tulikivellä työskentelee noin 300 ihmistä.