TULIKIVEN UUTUUDET ESILLÄ TAMPEREEN ASUNTOMESSUILLA

Tampereen Asuntomessut 13.7.–12.8.2012
Tulikiven osasto: Ua13 ulkonäyttelyalueella

Tulikivi esittelee useita uutuuksiaan Asuntomessuilla Tampereen Vuoreksessa 13.7.–12.8.2012. Tulikiven kiukaat, sisustuskivet ja tulisijat ovat nähtävillä niin Tulikiven messuosastolla kuin kymmenessä asuntomessujen rakennuskohteessa. Messuilla ovat esillä muun muassa Fennia Prize -palkinnon tänä vuonna voittanut Nuoska-kiuas, passiivirakentamiseen soveltuva, Green W10 -lämmönsiirtimellä varustettu Hiisi 4 -takka sekä näyttävä tilanjakajana toimiva mittatilaussisustustakka. Tulikiven messuosasto sijaitsee Tampereen Asuntomessujen ulkonäyttelyalueella Ua13.

Tulikiven kiuasuutuuksissa palkittua muotoilua ja innovatiivista elektroniikkaa
Tulikiven messuosastolla on esillä Fennia Prize -palkinnon tänä vuonna voittanut keraaminen, mattavalkoinen Nuoska-kiuas, joka on asennettu myös kohteisiin Hessenkuja 6 ja Sartrenkuja 6. Nuoska-kiukaan uusi, mattamusta värivaihtoehto on myös nähtävänä messuilla. Lisäksi Tulikiven osastolla nähdään linjakkaan Sumu-kiukaan uusi elektroninen malli, joka on mahdollista integroida saunan lauteisiin. Modernit puukiuasuutuudet, vuolukivipintainen Hile ja teräskuorinen Utu ovat niin ikään esillä Tulikiven osastolla. Hile-puukiukaaseen voi tutustua myös kohteessa Sartrenkuja 4, jonne se on asennettu elektronisella Tulikivi Touch Screen -ohjauskeskuksella varustetun Naava-sähkökiukaan rinnalle.

Tulisijat lämmittävät ja luovat tunnelmaa
Tulikiven messuosastolla on esillä tulisijauutuus Hiisi 4 -takka varustettuna passiivirakentamiseen soveltuvalla Green W10 -lämmönsiirtimellä. Se mahdollistaa tulisijan lämmön jaon joko käyttöveden lämmitykseen tai vesikiertoiseen lattialämmitykseen. Green W10 -lämmönsiirrin on asennettu kohteiden Sartrenkuja 4:n Nea V 2000 -takkaleivinuuniin, Kiplinginkuja 1:n Nammi 2D -takkauuniin sekä Kiplinginkuja 5:n Valkia T -takkauuniin. Messuosastolla on toiminnassa myös Valkia 2D -takkauuni vaakauritetulla vuolukivellä verhoiltuna. Sartrenkuja 3:ssa on asennettu mittatilaussisustustakka, joka toimii tilanjakajana. Vaaleanharmaaksi rapattu sisustustakka on varustettu näyttävällä mustakehyksisellä, kaksipuolisella takkaluukulla.

Kermansaven tulisijamallistosta messuosastolla ovat esillä uutuudet puristekivillä päällystetyt Pihka-takkauuni sekä kiireettömään ruoanlaittoon soveltuva, haudutusuunilla varustettu Kaarna-takkauuni. Haudutusuunin sisäpuolen korkeapolttoinen Kermansaven kaakelipinnoite takaa helpon puhtaana pitämisen ja valoisan ilmeen. Haudutusuuni on aina käyttövalmis, kun takkaa lämmitetään. Kaarna-takkauunissa on käytetty uutta suurta, 600x300 mm kokoista, kokonaan luonnon materiaaleista valmistettua kivilaattaa. Helppohoitoista ja sileän mattapintaista laattaa on saatavana valkoisena sekä tumman ja vaalean ruskean sävyissä.

Näyttävät sisustuskivet ovat aito ja ajaton materiaali keittiöön ja kylpyhuoneeseen
Tulikiven sisustuskiviä on nähtävänä niin Tulikiven messuosastolla kuin useissa Tampereen asuntomessujen kohteissa. Helppohoitoista ja kestävää Tulikivi-komposiittitasoa on käytetty vaaleissa sävyissä Hessenkuja 6 ja Manninkuja 3 keittiöissä. Frans Emilin katu 7:n keittiötasot ovat kovapintaista ja ilmeikästä tummaa graniittia. Tulikiven marmorimosaiikin kauniin vaihtelevaa pintakuvioita on hyödynnetty Manninkuja 3:n kylpyhuoneessa.

viestintäjohtaja Anu Vauhkonen, puh. 0207 636 560, anu.vauhkonen@tulikivi.fi

PR- ja viestintätoimisto Promode Oy, puh. (09) 170 070

www.tulikivi.fi -> medialle -> kuvapankki

Tulikivi-studiot ja Tulikivi-jälleenmyyntipisteet kautta maan

Pörssinoteerattu perheyritys Tulikivi Oyj ja sen tytäryhtiöt muodostavat Tulikiven, joka on maailman suurin lämpöä varaavien tulisijojen valmistaja. Tulikivellä on kolme tuoteryhmää: Tulisijat, Saunat ja Sisustus. Tulikivi ja sen asiakkaat arvostavat hyvinvointia, sisustamista ja bioenergian hyötyjä. Tulikiven liikevaihto on noin 60 miljoonaa euroa, josta viennin osuus on puolet. Tulikivellä työskentelee noin 400 ihmistä.