TULIKIVI ESITTELEE HABITARESSA GRAAFISET KIUASUUTUUDET JA EDISTYKSELLISET TULISIJAT

Tänä vuonna Tulikiven Habitare-osastolla (7r49) kiuasuutuudet Kuura, Riite ja Huurre ihastuttavat graafisilla linjoillaan. Tulikivi esittelee Habitaressa myös keraamisten uunien silmää hivelevän uutuusvärin, trendikkään Petroolin. Tulikiven uusi, ainutlaatuinen Kinos-takkakiuas puolestaan antaa yhdellä lämmityksellä sekä miellyttävän pehmeät löylyt saunaan että tunnelmallisen takkatulen kodin oleskelutiloihin. Tulikiven osastolla ovat myös esillä uusi kamiinamainen, pyöreälinjainen Kaira-sisustustakka sekä Tulikivi Figure -pintaiset takat.

Kuuran, Riitteen ja Huurteen voimakas graafisuus uutta kiukaissa
Tulikiven uudet kiukaat Kuura, Riite ja Huurre ovat muotoilultaan graafisia ja niiden pintamateriaali valukivi on kiukaissa ennennäkemätön. Persoonallisissa uutuuskiukaissa leikitellään kylmän ja kuuman vastakohtaisuudella, sillä kiukaiden pintojen kuviot viittaavat lumeen ja jäätyvän veden kiderakenteeseen. Pyöreänä ja pyöristetyn neliömäisenä saatavan Kuura-kiukaan pintaratkaisu on visuaalisesti hillitty. Pyöreän Riitteen kuvio on jugendmaisen graafinen tai selkeälinjainen kolmeen osaan jaettu DNA. Neliömäisenä saatavan Huurteen pintakuosi on puolestaan aaltomainen.

Kaarevan Kairan hyötysuhde on omaa luokkaansa
Tulikivi esittelee Habitaressa teknisesti edistyksellisen sisustustakan Kairan, jonka pyöreä muoto on sopusoinnussa sen vuolukiven luovuttaman pehmeän lämmön kanssa. Kairassa on Autopilot-palamisensäätöautomatiikka, jonka ansiosta takan hyötysuhde ja käyttömukavuus ovat huippuluokkaa. Maailman tiukimmat päästönormit alittavan Kairan sisällä on teräsrunko, joka on päällystetty Tulikiven vuolukivellä. Kairan kaareva luukku tuo tulen kauniisti näkyviin koko huonetilaan. Tulikiven Habitare-osastolla nähdään myös kaunis, valkoinen Pihka-takkauuni.

Kinos yhdistää kiukaan ja takan
Habitaressa esiteltävä Tulikiven uusi innovatiivinen Kinos-takkakiuas antaa yhdellä lämmityksellä sekä miellyttävän pehmeät löylyt saunaan että tunnelmallisen takkatulen kodin oleskelutiloihin. Puulämmitteistä Kinos-takkakiuasta lämmitetään saunan viereiseen huoneeseen aukeavan luukun kautta. Näin sauna pysyy siistimpänä, eikä kuumenevaan saunaan tarvitse lämmitysvaiheessa mennä lisäämään puita. Kiukaan suuren lasiluukun ympärille voidaan asentaa vuolukivinen takkakiuasmantteli, jolloin tulipesä toimii samalla modernin eleganttina takkana. Tulikiven Habitare-osastolla on esillä myös vuoden sisustustuotteena Muoto2013-gaalassa palkittu, keraamisilla laatoilla verhoiltu Nuoska-kiuas, jossa yhdistyvät moderni muotoilu ja innovatiiviset elektroniikkaratkaisut.

Tulikiven Hiisi-, Aalto- ja Kide-tulisijat muodostavat modernin takkakonseptin
Hiisi-, Aalto-, ja Kide 2 -tulisijat muodostavat Tulikiven takkakonseptin, jonka ytimessä ovat moderniin sisustukseen sopiva linjakas muotoilu sekä tyylikkään hillityt värit. Hiisi, Aalto ja Kide 2 varaavat pienestä koostaan huolimatta tehokkaasti lämpöä, joka siirtyy huonetilaan miellyttävänä säteilylämpönä. Vuolukivitakka Hiisi on konseptin perusta, ja se on saatavana luonnollisen värisenä sekä valkealla tai tummalla Tulikivi Color -pinnoitteella. Aalto ja Kide 2 -tulisijoissa on Tulikivi Figure -pinnoite, joka mahdollistaa erilaiset pintastruktuurit. Kide 2 ja Kide 4-takkauunien pinta muodostuu nimensä mukaisesti modernista kolmiulotteisesta kidekuvioinnista. Kide-tulisija on saatavana valkoisena sekä tummanharmaana.

Tuotetiedot:
Kuura ja Riite pyöreä:
korkeus 950 cm, halkaisija 400
Kuura ja Huurre neliömäinen: korkeus 950 cm, leveys 380 x 380
Kiukaiden hinnat vaihtelevat: noin 1000-1500 €
(sis. alv, ei sis. rahtia eikä erillistä ohjauskeskusta)
Tulikivi Deco –kiuaskivet hinta: 25 euroa/ 10 kg laatikko (sis. alv)
Kaira-sisustustakka, mitat (kolme eri kokoa): korkeus: 1,5m, 1,6m ja 1,8 m
Kaira 2        hinta 3 950 €
Kaira 4        hinta 4 150 €
Kaira 6        hinta 4 350 €
Asennushinta 345 €

Kinos-takkakiuas, suositushinnat: kiuasrunko ja -verhous 1700 €,
takkakiuasmantteli 290 €, korotuskivi 60 €/kpl, asennus 410 €.
Kiukaan leveys: 500 mm, syvyys: 600 mm, korkeus: 900 mm.

Keraaminen Nuoska-kiuas, tehot 6,8 kW, 9,0 kW ja 10,5 kW

Hinnat välillä 1890-2380 euroa
Integroitu kiuas välillä 1590-1920 euroa (tehosta ja väristä riippuen)

Kide 2, mitat: 168 x 61 x 61 cm, hinta: asennettuna 4 000 euroa (sis. alv.) + rahti

Myynti- ja markkinointijohtaja Anu Vauhkonen, puh. 0207 636 560, anu.vauhkonen@tulikivi.fi

Tulikiven Habitare-osasto: 7r49

PR- ja viestintätoimisto Promode Oy, puh. (09) 170 070

www.tulikivi.fi à Medialle à Kuvapankki

Kuluttajatiedustelut:
Tulikivi Oyj, puh. 0403 063 000

Tulikivi-studiot ja Tulikivi-jälleenmyyntipisteet kautta maan

Pörssinoteerattu perheyritys Tulikivi Oyj ja sen tytäryhtiöt muodostavat Tulikiven, joka on maailman suurin lämpöä varaavien tulisijojen valmistaja. Tulikivellä on kolme tuoteryhmää: Tulisijat, Sauna ja Sisustus. Tulikivi ja sen asiakkaat arvostavat hyvinvointia, sisustamista ja bioenergian hyötyjä. Tulikiven liikevaihto on yli 50 Me, josta viennin osuus on puolet. Tulikivellä työskentelee noin 350 ihmistä.