• Tulikivi Oyj/

Tulikivi esittelee uuden Tulikivi Green -ilmalämmitysjärjestelmän Rakentaminen & Sisustaminen -messuilla Turussa 6.2.–8.2.2015.

Tulikivi on mukana Turun Rakentaminen & Sisustaminen -messuilla 6.2.–8.2.2015. Osastollamme B/80 esittelyssä täysin uudenlainen ilmalämmitysjärjestelmä. Takkamallistostamme ovat esillä uudet keraamiset takat Vaala, Mustio ja Jalanti. Lisäksi nähdään sisustustakka Kaira 4 vaalealla Tulikivi Color -pinnoitteella sekä vuolukivitakat Valkia ja Harmaja. Tulikiven kiuasmallistosta osastolla ovat esillä sähkökiukaat Kuura 1, Naava, Riite ja Huurre sekä Hile-puukiuas. Osastolla myös ainutlaatuinen lämpöseinä, jossa nähdään palkittu Hexagon-vuolukivimosaiikki.

Tulikivi julkistaa Turun Rakentaminen & Sisustaminen -messuilla uuden Tulikivi Green -ilmalämmitystulisijan. Konsepti on kehitetty yhdessä Legalettin kanssa, jonka osastolla C/25 on nähtävissä Tulikiven Valkia-ilmalämmitystakka. Tulikivi-tulisijan ja Legalett-ilmakiertoisen kanaviston avulla merkittävä osa Tulikivi-tulisijan tuottamasta lämmöstä voidaan ohjata ilmakiertoiseen lattialämmitykseen ja siten koko rakennukseen. Ilmalattialämmitysjärjestelmään voidaan liittää kaikki Tulikiven Modernit teholämmittäjät -malliston tulisijat.

Valkia-takkauuni on tyylikäs hybridiuuni, jossa yhdistyvät tehokas lämmitystekniikka ja sisustuksellisuus. Harkittu vaakalinja tuo muotoiluun rytmiä ja luonnonkivipinnan voi valita joko sileänä tai uritettuna. Lisäksi pinta voidaan pinnoittaa Tulikivi Color -käsittelyllä valkoiseksi tai tummanharmaaksi. Valkia on hybriditakka, johon saa lisävarusteena P10-pellettipaketin, W10-vesilämmitysjärjestelmän sekä uuden ilmalämmitysjärjestelmän.

Tulikiven keraamisten takkojen mallisto uudistui täydellisesti

toukokuussa 2014. Pelkistetty mallisto koostuu kuudesta keraamisesta takkarungosta, joihin on valittavana useita pintaverhoiluja sekä korkeus- ja värivaihtoehtoja. Pintamateriaalien erilaisilla yhdistelmillä malliston takkarungoista voidaan muunnellen luoda yli 1000 erilaista takkaa. Uutuustakat Kalla, Vaala, Mustio, Nuuta, Lentua ja Jalanti ovat saaneet nimensä suomalaisilta järviltä. Malliston tulisijojen ominaisuudet on suunniteltu niiden käyttötarkoituksen ja sijoituspaikan mukaan: takka tilanjakajaksi, suoralle seinälle tai huoneen kulmaan, takka haudutusuunilla tai ilman, sekä takkaleivinuuni.

Sisustuksellisuutta saunaan tuovat Tulikiven muotoilultaan graafiset sähkökiukaat. Persoonallisissa kiukaissa leikitellään kylmän ja kuuman vastakohtaisuudella, sillä kiukaiden pintojen kuviot viittaavat lumeen ja jäätyvän veden kiderakenteeseen. Pintamateriaalina käytetty valukivi on kiukaissa ennennäkemätön. Miellyttävän pintalämpötilan ja pienten suojaetäisyyksien ansiosta kiukaat ovat turvallisia ja integroitavissa lauteisiin. Tulikiven sähkökiukaat voidaan myös liittää KNX-taloautomaatiojärjestelmään.

Osastolla on myös koettavissa ainutlaatuinen lämpöseinä, jota koettamalla voi tuntea vuolukiven ihanteelliset lämpöominaisuudet. Seinän materiaalina on käytetty Tulikiven uutta palkittua Hexagon- sekä karkeapintaista Tulikivi Natural-vuolukivimosaiikkia. Kiukaiden alla on nähtävissä Tulikivi Classic Crazy -vuolukivimosaiikki.

viestintäjohtaja Anu Vauhkonen, puh. 0207 636 560,
anu.vauhkonen@tulikivi.fi

www.tulikivi.fi -> medialle ->
kuvapankki

Tulikivi-studio Raisio, Tammimäenkatu 6, 20320 Raisio.
Puh: 0403 063 078,
studio.raisio@tulikivi.fi
sekä
Tulikivi-studiot ja Tulikivi-jälleenmyyntipisteet kautta maan

Pörssinoteerattu perheyritys Tulikivi Oyj ja sen tytäryhtiöt muodostavat Tulikiven, joka on maailman suurin lämpöä varaavien tulisijojen valmistaja. Tulikivellä on kolme tuoteryhmää: Tulisijat, Sauna ja Sisustus. Tulikivi ja sen asiakkaat arvostavat hyvinvointia, sisustamista ja bioenergian hyötyjä. Tulikiven liikevaihto on noin 40 Me, josta viennin osuus on puolet. Tulikivellä työskentelee noin 300 ihmistä.