Tulikivi näyttävästi esillä Hyvinkään Asuntomessuilla

KivenHerra-kohde on Tulikiven sisustama

Kesän 2013 Asuntomessut järjestetään Hyvinkäällä ja Tulikivi on jälleen esillä useassa kohteessa. Tulikiven oma osasto on Asuntomessuilla ulkonäyttelypaikalla Ua15, ja osastolla esitellään näyttelytaloissa nähtäviä tuotteita sekä Tulikiven takka- ja kiuasuutuuksia. Tulikiven sisustamassa KivenHerra-kohteessa luonnonkiveä on käytetty yllättävissäkin paikoissa.

Hyvinkään Asuntomessujen kohde 21 KivenHerra on Tulikiven sisustama ja talossa on käytetty monipuolisesti luonnonkiveä kaikissa tiloissa, muun muassa wc:ssä, kylpyhuoneessa, kodinhoitohuoneessa, alakerran ja yläkerran olotiloissa, keittiössä sekä saunassa. Luonnonkivi näkyy Kivenherran lattiassa ja pöytätasoissa – jopa kirjahyllyn hyllyosat ovat kiveä. Kivenherran näyttävässä portaikossa on käytetty kiiltävää Travertino Classico -laattaa. Olohuoneessa on lisäksi mittatilaustyönä tehty, haudutusuunilla varustettu Tulikiven Nammi-takka, jonka tulisija näkyy kauniisti takan läpi sekä olohuoneen että keittiön puolelle. Luonnonkivi ulottuu myös talon terassille, jossa on Kurun harmaata poltettua graniittia olevat näyttävät portaat ja taso sekä Tulikiven Nietta i10 -sisustustakka. Tulikiven moderneista tulisijoista ovat Asuntomessuilla esillä lisäksi muun muassa hiilenvärisestä puristekivestä valmistettu Parna-takkauuni kohteessa 3 sekä Nea-takkauuni päällystettynä luonnonvalkoisella kaakelilla kohteessa 19 ja trendikkäällä Thassos-marmorilla kohteessa 10.

Messukohteiden saunoissa Tulikiven linjakkaita kiukaita ja näyttäviä sisustuskiviä

Tulikiven moderneja kiukaita voi ihailla useissa Asuntomessukohteissa.   Valkoinen Sumu kohteessa 2 ja tummalla graniitilla verhoiltu Rae kohteessa 3 ovat Tulikiven moderneja sähkökiukaita. Fennia Prize -muotoilupalkinnolla  viime vuonna palkittu ajattoman tyylikäs sähkökiuas Nuoska on nähtävänä kohteessa 22  lauderakenteeseen integroituna valkoisena versiona. Moderni puukiuas Hile puolestaan lämmittää messukohteen 19 saunassa. KivenHerran saunan integroitu Tulikiven Naava-kiuas on valmistettu helmenharmaasta, uritetusta vuolukivestä, joka varaa itseensä lämpöä ja luovuttaa sitä hitaasti tasaisen pehmeissä löylyissä. Naavan Theben Varia -ohjain on liitetty KNX-taloautomaatiojärjestelmään, minkä ansiosta muun muassa saunan lämpötilan voi määritellä asteen tarkkuudella. Myös usean messukohteen kylpyhuoneissa on käytetty Tulikiven luonnonkiveä: Muun muassa kohteen 26 kylpyhuoneessa ja saunassa on käytetty Tulikiven vuolukivimosaiikkilaattaa. Kohteen 31 kylpyhuoneen seinät ja lattiat ovat puolestaan näyttävää marmorilaattaa ja -mosaiikkia.

Tulikiven tuotteet Hyvinkään asuntomessuilla:

Kohde 2, Myötätuulentie 6: valkoinen Sumu-kiuas
Kohde 3, Myötätuulentie 8: Parna-takkauuni hiilienvärisestä puristekivestä sekä Rae-kiuas tummalla graniitilla
Kohde 19, Lounatuulentie 13: Nea-takkauuni luonnonvalkoisella kaaleilla ja vuolukivipintainen Hile-kiuas.
Kohde 21, Lounatuulentie 15, Kivenherra:
Tulisija sisällä: Nammi-takka haudutusuunilla
Tulisija terassilla: Nietta i10 -sisustustakka
Sauna: Integroitu Naava-kiuas 10,5 kW Theben Varia -ohjaimella, joka liitetään talossa olevaan KNX-taloautomaatiojärjestelmään.
1. asuinkerros:
Portaat ja sisäänkäynti ulko-ovelta TK-464 Kuru Grey -graniitti, poltettu 30 mm
Terassin portaat, TK-464 Kuru Grey -graniitti, poltettu 30 mm
Terassin piha, TK-622 Tumman harmaa liuskekivi 20-30 mm
Kohde 22, Lounatuulentie 10: Nea-takkauuni päällystettynä trendikkäällä Thassos-marmorilla sekä lauderakenteeseen integroitava Nuoska-kiuas valkoisena
Kohde 26, Lounatuulentie 14: Kylpyhuoneessa ja saunassa käytetään Tulikiven vuolukivimosaiikkilaattaa TK-226P
Kohde 27, Lounatuulentie 21: Nea-takkauuni luonnonvalkoisena ja Rae-kiuas tummalla graniitilla. Lisäksi kohteeseen rakennetaan toinen takka osaksi isompaa seinärakennetta ja tämän sisärunkona toimii Ksenia-tulisija
Kohde 31, Lounatuulentie 29:  Tulikiven marmorilaattaa ja -mosaiikkia kylpyhuoneen seinissä ja lattiassa. Seinät TK-201 Crema Marfil kiiltävä 305x305x10 mm, lattia TK-231TM Crema Marfil antiikki 305x305x10 mm palakoko 15x15 mm

Pörssinoteerattu perheyritys Tulikivi Oyj ja sen tytäryhtiöt muodostavat Tulikiven, joka on maailman suurin lämpöä varaavien tulisijojen valmistaja. Tulikivellä on kolme tuoteryhmää: Tulisijat, Sauna ja Sisustus. Tulikivi ja sen asiakkaat arvostavat hyvinvointia, sisustamista ja bioenergian hyötyjä. Tulikiven liikevaihto on yli 50 Me, josta viennin osuus on puolet. Tulikivellä työskentelee noin 350 ihmistä.