Tulikivi Oyj:n vuolukivituotannon henkilöstön määräaaikaisia lomautuksia koskeneet yt-neuvottelut päättyivät 11.10.2012

TULIKIVI OYJ                                           PÖRSSITIEDOTE 11.10.2012 klo 13.45

Tulikivi Oyj:n vuolukivituotannon henkilöstön määräaikaisia lomautuksia koskeneet yt-neuvottelut päättyivät 11.10.2012

Tulikivi Oyj:n vuolukivituotannon, louhinnan ja näiden tukitoimintojen henkilöstön määräaikaisia lomautuksia koskeneet yt-neuvottelut päättyivät tänään.

Lomautustarve vaihtelee tuotteiden kysyntätilanteen mukaan tehtaittain.Lomautukset toteutetaan Juuassa ja Suomussalmella määräaikaisina, enintään 90 päivää kestävinä lomautuksina. Lomautukset koskevat enintään 245 henkilöä.

Lomautusten arvioidaan toteutuvan kuluvan syksyn ja kesän 2013 välisenä aikana.

Toimitusjohtaja Heikki Vauhkosen mukaan vuolukivitulisijojen kysyntään ei ennakoida merkittävää kasvua tulevan talven aikana. Lomautustarve vaihtelee merkittävästi eri tehtaiden välillä. Yt-neuvottelut eivät koskeneet keraamisia uuneja, sisustuskiviä tai saunaliiketoimintaa.

Lisätietoja: Tulikivi Oyj, 83900 Juuka, www. tulikivi.com

-        hallituksen puheenjohtaja Matti Virtaala, p. 0207 636 666