Vincit Oy palkittiin yhtenä Suomen parhaista työpaikoista

Report this content

Tamperelainen ohjelmistotalo Vincit Oy sijoittui Suomen 7. parhaaksi työpaikaksi pienten yritysten
sarjassa Great Place to Work 2011 tutkimuksessa. Vuonna 2007 perustettu Vincit on tehnyt alusta
alkaen määrätietoista työtä henkilöstönsä kehittämiseksi ja hyvä sijoitus on osoitus oikeasta suunnasta.
Panostus on kannattanut myös taloudellisesti, sillä Vincit kuuluu Suomen nopeiten kasvaneisiin
teknologiayrityksiin (Deloitte Technology Fast Rising Stars -listan kolmas sija). Kasvu on tapahtunut
kannattavasti ilman ulkopuolista rahoitusta.

Työhyvinvointi on Hervannassa toimivan Vincit Oy:n johtoajatus. Yrityksessä ponnistellaan jatkuvasti paremman työpaikan luomiseksi ja tähän osallistuvat kaikki. Työsuhde-etuihin kuuluvat esimerkiksi palkitseminen osaamisen kehittämisestä vapaa-ajalla, avoin aloitetietokanta vastaustakuulla, yhteisiä aamiaisia, kesäjuhlia ulkomailla, vapaus valita työkalut ja rahaa työpisteen sisustamiseen.

Vincitillä kaikki vaikuttavat yrityksen menestykseen. Niinpä osa tuloksesta jaetaan työntekijöiden kesken.

“Osallistuimme  tutkimukseen ensimmäistä kertaa, ja pääsimme heti parhaiden yritysten joukkoon. Sata prosenttia henkilöstöstämme on kokonaisuudessaan todella tyytyväinen työpaikkaansa. Olen erittäin ylpeä vincitläisistä”, toimitusjohtaja Mikko Kuitunen riemuitsee.

Kyselyn mukaan työntekijät luottavat yrityksen johtoon ja toisiinsa. Tärkeimmäksi kehityskohteeksi nousi selvempien odotusten asettaminen ja tähän on jo reagoitu.

Parhaiden osaajien käsissä syntyvät laadukkaat takuutuotteet

Hyvinvointiin panostaminen on lisännyt henkilöstön työtyytyväisyyttä ja vaikuttanut myös asiakastyytyväisyyteen. 100 % asiakkaista suosittelisi Vincitiä kollegalleen.

”Meillä on töissä huippuammattilaisia, jotka ovat sitoutuneita ja valmiita tekemään parhaansa. Tämän vuoksi uskallamme luvata asiakkaillemme sataprosenttisen tyytyväisyystakuun”, myyntijohtaja Jarkko Järvenpää toteaa. Lopuksi Järvenpää muistuttaa, että Standish Groupin tutkimuksen mukaan jopa 67 prosenttia IT-projekteista epäonnistuu. ”Tämän myytin me aiomme murtaa.”

Lisätietoja:

Mikko Kuitunen
mikko.kuitunen@vincit.fi

Jarkko Järvenpää
myyntijohtaja
jarkko.jarvenpaa@vincit.fi

---

Vincit Oy on vuonna 2007 perustettu ohjelmistotalo, jossa työskentelee 43 huippuasiantuntijaa.
Yrityksen pääliiketoiminta on Internet- ja mobiilisovellusten ohjelmistokehitys. Lisäksi Vincit
tarjoaa ketterän ohjelmistokehityksen konsultointia. Huippulaadun takeena Vincit tarjoaa
täyden tyytyväisyystakuun. www.vincit.fi