Ennätyslämmin kesä ja myyntikauden viivästyminen näkyivät kettukaupassa

TURKISTUOTTAJAT OYJ Vantaalla 11.9.2002 Ennätyslämmin kesä ja myyntikauden viivästyminen näkyivät kettukaupassa Turkistuottajat Oyj:n 1.9.2002 alkaneen tilikauden ensimmäisessä ja myyntikauden 2001/2002 viimeisessä huutokaupassa myytiin vajaan 400.000 siniketun tarjonnasta noin puolet Hongkong/Kiinaan, Venäjälle ja Turkkiin. Dollarihintataso oli 5-10 prosenttia kesäkuun tasoa heikompi. Turkistuottajat Oyj:n toimitusjohtaja Pirkko Rantanen-Kervinen sanoo, että kauppaa vaikeutti ennätyslämpimästä säästä johtuva markkinoiden hidas käynnistyminen lähes kaikilla turkisten keskeisillä markkina- alueilla, erityisesti Venäjällä. Varastot eivät ole purkautuneet normaaliin tahtiin, mikä heijastui asiakkaiden varovaisena ostokäyttäytymisenä. Turkistuottajat Oyj:n huutokaupan ajankohta oli lisäksi kahta viikkoa viimevuotista varhaisempi, mikä turkiskaupassa merkitsee paljon. Turkistuottajat Oyj tarjosi syyskuun huutokaupassa myyntiin yli 100.000 sinikettua viimevuotista enemmän. Turkistuottajat Oyj:n huutokauppa jatkuu huomenna mm. erilaisten muunnoskettujen ja suomensupin nahkojen myynnillä. Huutokaupassa on noin 150 kansainvälistä ostajaa. Uutta kauden 2002/2003 kettutuotantoa yhtiö tarjoaa ensimmäisen kerran myyntiin 18.12.2002 alkavassa huutokaupassa. Lisätietoja: Viestintäjohtaja Päivi Mononen-Mikkilä, puh.(09) 849 8332 ja 050 512 0322, www.ffs.fi ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/09/11/20020911BIT00750/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/09/11/20020911BIT00750/wkr0002.pdf