Erikoisketunnahkojen huutokauppa tavoitti ostajat

Turkistuottajat Oyj:n tänään järjestämä kansainvälinen, muutamiin tuoteryhmiin keskittyvä huutokauppa tavoitti ostajat. Tarjonnaltaan pieneen 126.000 nahkaa käsittävään huutokauppaan osallistui runsaat 60 asiakasta, ja suurimmat hankinnat olivat täydennysostoja ja ostoja uusiin mallistoihin Venäjän markkinoille ja italialaisiin muotimallistoihin. Huutokaupan ilmapiiriin vaikutti myönteisesti se, että turkisten vähittäismyynti on sujunut viime viikkoina hyvin päämarkkina-alueilla.

Hopeaketun hinta noudatteli yhtiön viime myyntikauden tärkeimmän hopeakettutarjonnan, maaliskuun 2007 noteerausta, blue frost-ketun hinta vahvistui joulukuusta, ja suomensupin hintataso vastaavasti hieman laski.

Vuonna 2007 tuotettuja hopeaketun ja harvinaisten muunnoskettujen nahkoja oli nyt myynnissä ensimmäistä kertaa. Hopeaketun-, blue frost-ketun ja suomensupinnahoista tarjolla oli vain pienimpiin kokoluokkiin kuuluvia nahkoja, joita ei juuri muulloin ole tarjolla ja jotka parhaiten soveltuvat lyhyen toimitusajan somistetilauksiin.

Turkistuottajat Oyj:n seuraava myyntikauden 2007/2008 suurimpiin kuuluva huutokauppa järjestetään 30.3. – 4.4.2008.

TURKISTUOTTAJAT OYJ