Hallituksen ero jäädyttää turkistarhauskieltohankkeen Hollannissa

Suomen Turkiseläinten Kasvattajain Liitto ry. JOUKKOVIESTIMILLE Hallituksen ero jäädyttää turkistarhauskieltohankkeen Hollannissa Hollannin hallituksen 16. huhtikuuta tapahtunut ero merkitsee sitä, että ehdotus tarhauksen kieltämiseksi poistuu maassa tällä erää päiväjärjestyksestä. Suomen Turkiseläinten Kasvattajain Liitto ry:n toiminnanjohtaja Gustav Smulter sanoo suomalaistarhaajille lähettämässään kirjeessä, että kieltohankkeen peruuntuminen on elinkeinolle koko Euroopassa erittäin myönteinen signaali. Toimitusministeriöksi muuttunut hallitus ei Hollannista saatujen tietojen mukaan tuo mitään poliittisesti ristiriitaisia lakiehdotuksia valtiopäivien käsittelyyn ennen 15. toukokuuta pidettäviä vaaleja. Hollannin nykyisessä parlamentissa turkistarhauskiellon vastustajien ja kannattajien osuudet olisivat olleet jokseenkin samansuuruiset, ja äänet olisivat saattaneet mennä jopa tasan. Hollantilaislähteiden mukaan kieltoaloitteen arkkitehti, maatalousministeri Brinkhorst on vetäytymässä politiikasta. Lisätietoja: Viestintäjohtaja Päivi Mononen-Mikkilä, (09)849 8332, 050 512 0322 ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/04/19/20020419BIT00540/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/04/19/20020419BIT00540/wkr0002.pdf