Huutokaupan minkkimyynti alkoi kiinalaisten vedossa

Turkistuottajat Oyj:n kansainvälisessä huutokaupassa tänään käynnistynyt minkinnahkojen myynti sujui kiinalaisten vedossa. Tarjolla oli 460.000 safiiri-, silverblue- ja black cross-muunnosminkkien nahkaa, jotka myytiin sataprosenttisesti. Eurohinta nousi maaliskuun noteerauksesta keskimäärin 10 prosenttia ja Saga®-black cross-minkinnahkojen hinnat nousivat jopa 20 prosenttia. Valikoimat sisälsivät myös heikompiin laatuluokkiin kuuluvia nahkoja. Arvokkain minkinnahkatyyppi tämän päivän tarjonnasta oli harmaa safiiri, johon suomalaiset tuottajat ovat erikoistuneet. Hintaerot saman laatu- ja kokoluokan sisällä lyhyen ja pitkän peitinkarvan omaavien nahkojen välillä olivat edelleen suuret lyhytkarvaisten nahkojen eduksi. Kiinalaiset asiakkaat tekivät suurimmat ostot, pienempiä määriä myytiin Venäjälle ja Eurooppaan Yksityiskohtaiset hintatiedot ovat yhtiön kotisivuilla www.ffs.fi. Huutokauppa jatkuu huomenna lauantaina erilaisten muunnosminkinnahkojen myynnillä. Huutokauppaan osallistuu lähes 500 kansainvälistä ostajaa. Lisätietoja: Viestintä- ja yhteiskuntavastuujohtaja Päivi Mononen-Mikkilä, puh. 050 5120 322 TURKISTUOTTAJAT OYJ