Huutokauppa alkoi vahvistuvin eurohinnoin

Turkistuottajat Oyj:n tänään alkaneessa huutokaupassa ketunnahkojen euromääräinen hintataso nousi maaliskuun huutokaupasta noin kymmenen prosenttia. Kevään aikana dollari on vahvistunut saman verran, mikä edesauttoi euromääräisten hintojen vahvistumista.

Tarjolla olleet lähes 64.000 hopea- ja 97.000 blue frost-ketunnahkaa sekä monipuolinen valikoima erilaisia muunnosketunnahkoja myytiin lähes sataprosenttisesti.

Suurimmat ostot tehtiin Venäjälle ja Turkkiin sekä kansainvälisille muotitaloille. Huutokauppaan osallistuu noin 500 ostajaa kaikilta markkina-alueilta.

Huutokauppa jatkuu huomenna maanantaina sini- ja blue shadow -ketunnahkojen myynnillä.

Lisätietoja: Viestintä- ja yhteiskuntavastuujohtaja Päivi Mononen-Mikkilä, puh. 050 5120 322

Turkistuottajat Oyj on maailman ainoa turkishuutokauppayhtiö, joka tarjoaa sataprosenttisesti sertifioituja nahkavalikoimia. Turkistuottajat Oyj -konsernin kokonaismyynnin arvo tilikaudella 2008/09 oli 248,4 MEUR ja liikevaihto 31,2 MEUR. Päämarkkina-alueemme ovat Eurooppa, Venäjä ja Kaukoitä. Turkistuottajat Oyj myy ainoana turkishuutokauppayhtiönä Saga ®-tavaramerkkiin oikeutettuja turkisnahkoja. www.ffs.fi