Kansainvälinen talouskriisi vaikeutti myös ketunnahkojen myyntiä

Maailmanlaajuinen talouskriisi näkyi Turkistuottajat Oyj:n tänään jatkuneessa huutokaupassa, jossa myyntivuorossa sunnuntaina oli yhteensä reilun 100.000 hopeaketun, blue frost –ketun ja suomensupin nahkaa. Suomensupin- ja hopeaketunnahkojen kauppa olivat päivän valopilkkuja. Sen sijaan Blue frost-ketun 80.000 nahan valikoimasta suurin osa jätettiin myymättä riittämättömän kysynnän vuoksi.

Blue frost-ketunnahkojen pääkysyntäalueella Venäjällä vähittäismyyntisesonki on kesken, eikä raaka-ainetarvetta ollut. Suomensupin 14.000 nahan valikoima myytiin 60-prosenttisesti. Italian muotiteollisuus dominoi ostoja. Keskihinnaksi muodostui 40,50 euroa.

Hopeaketunnahat myytiin 80-prosenttisesti. Hopeaketut myytiin niin ikään muotiteollisuuden tarpeisiin ja kiinalaisille valmistajille, jotka valmistavat tuotteita Venäjän markkinoille.

Huutokauppa jatkuu ja päättyy huomenna maanantaina, jolloin myyntivuorossa on lähes 130.000 siniketunnahkaa.

Turkistuottajat Oyj

Lisätietoja: viestintä- ja yhteiskuntavastuujohtaja Päivi Mononen-Mikkilä, puh. 050 512 0322