• Turkistuottajat/

TURKISTUOTTAJAT OYJ Pörssitiedote Vantaalla 17. joulukuuta 2004 Kansainvälinen turkishuutokauppa käyntiin maanantaina SAGA-tavaramerkkiä ja norjalaisyhteistyötä juhlitaan työn merkeissä Turkistuottajat Oyj:n 1. syyskuuta 2004 alkaneen tilikauden toinen ja myyntikauden 2004/2005 ensimmäinen huutokauppa alkaa Vantaan Fur Centerissä maanantaina 20. ja päättyy keskiviikkona 22. joulukuuta. Huutokaupassa tarjotaan runsaat miljoona minkinnahkaa ja 300.000 ketunnahkaa, joista sinikettujen osuus on 250.000. Huutokauppaan odotetaan yli 200 ostajaa. Huutokauppa on merkkipaalu kansainvälisen turkiskaupan historiassa. Huutokauppa on ensimmäinen, jossa Turkistuottajat Oyj myy ainoana huutokauppaliikkeenä maailmassa SAGA-tavaramerkkiin oikeuttavia turkisnahkoja. SAGAlle kuluva vuosi on 50. toimintavuosi, joka näkyy eri tavoin huutokaupan kuluessa. Turkishuutokaupassa käynnistyy myös myyntiyhteistyö norjalaisten turkiskasvattajien kanssa. Yhtiö alkaa välittää norjalaista tuotantoa 18 vuoden tauon jälkeen. Kyseisen ajan norjalaiset myivät turkistuotantonsa Tanskan huutokaupassa. Lisätietoja: Viestintäjohtaja Päivi Mononen-Mikkilä, puh. (09) 849 8332 ja 050 512 0322 ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/WOLReleaseFile.aspx?id=58809&fn=wkr0001.pdf