Kansainvälistä turkishuutokauppa käydään Vantaalla

TURKISTUOTTAJAT OYJ Pörssitiedote Vantaalla 10.9.2004 Kansainvälistä turkishuutokauppa käydään Vantaalla sunnuntaista tiistaihin 1Turkistuottajat Oyj:n 1.9.2004 alkaneen tilikauden ensimmäisessä, sunnuntaina 12.9. alkavassa ja tiistaina 14.9. päättyvässä huutokaupassa on tarjolla vajaa puoli miljoonaa ketun- ja 240.000 minkinnahkaa. Valtaosa, vajaa 400.000 kappaletta, ketuista on sinikettuja, jotka ovat myyntivuorossa maanantaina. Huutokaupan avauspäivänä sunnuntaina tarjotaan sekä päävärityyppeihin kuuluvia, scanblack-, mahogany-, scanbrown- ja scanglow-minkinnahkoja että erilaisia muunnoksia. Syyskuun huutokaupassa tarjolla on ainoastaan urosminkinnahkoja, joita käytetään erityisesti somisteisiin ja hattujen materiaalina. Yhtiö odotaa huutokauppaan 200 ostajaa kaikilta markkina-alueilta. Vuoden 2004 nahkatuotanto tulee myyntiin joulukuussa 2004 alkavalla uudella myyntikaudella, jolloin yhtiö saa välitettävikseen toukokuussa solmitun myyntisopimuksen perusteella myös valtaosan norjalaisten minkin- ja ketunnahkatuotannosta. Uudella myyntikaudella yhtiö on maailman ainoa turkishuutokauppa, jolla on oikeus käyttää kansainvälisesti tunnettua SAGA-tavaramerkkiä. Sunnuntaina alkavan huutokaupan lopullinen myyntiohjelma on yhtiön kotisivuilla www.ffs.fi LISÄTIETOJA: Viestintäjohtaja Päivi Mononen-Mikkilä, puh. (09) 849 8332 ja 050 512 0322 ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/09/10/20040910BIT00130/wkr0001.pdf