Katharina Thurn Taideteollisesta korkeakoulusta design-kilpailun voittajaksi

Taideteollisessa korkeakoulussa vaihto-oppilaana opiskelevan saksalaisen Katharina Thurnin, 23, työ valittiin voittajaksi Turkiskaupan Liitto ry:n nuorten suunnittelijoiden kilpailussa. Työn valmisti lopputuotteeksi liiton puheenjohtaja Liisa Andström yhteistyössä Thurnin ja muotisuunnittelija Janne Renvallin kanssa. Mario Antoinette-henkisen takin raaka-aineina ovat tumman siniharmaaksi värjätty arctic marble frost -kettu, safiiriminkki ja poromokka. Tuote lähtee edustamaan Suomea Milanossa maaliskuussa 2007 järjestettävään kansainväliseen loppukilpailuun, jossa on mukana edustajia noin 40 maasta.

Kunniamaininnan kilpailussa saivat Taideteollisen korkeakoulun opiskelijat Jenni Autio ja Laura Juslin. Raadin puheenjohtajan muotisuunnittelija Janne Renvallin mukaan kilpailutöiden taso oli tänä vuonna poikkeuksellisen korkea. Tänä vuonna kolmen koulun, Taideteollisen lisäksi Keski-Pohjanmaan ammattikorkeakoulun Pietarsaaren turkisyksikön sekä Lahden ammattikorkeakoulun tekstiili- ja muotisuunnittelun opiskelijoille kohdennettu kilpailu järjestettiin kolmatta kertaa.

Voittanut työ kuvattiin Mallikoulu 2006:n voittajan Sanni Salmisen päällä. Kuva on uutisen liitteenä (valokuvaaja: Toni Härkönen).