Kuusipäiväinen turkishuutokauppa alkaa keskiviikkona - 70-vuotisjuhlavuosimallisto esillä huutokaupassa

Turkistuottajat Oyj:n 31.8.2008 päättyvän tilikauden viimeinen huutokauppa käynnistyy Vantaan Fur Centerissä huomenna keskiviikkona 4.6.2008 ja päättyy maanantaina 9.6.2008. Huutokaupassa on tarjolla 2,5 miljoonaa SAGA-minkin- ja reilut 500.000 SAGA-ketunnahkaa.

Huutokauppaan odotetaan runsaat 400 ostajaa kaikilta markkina-alueilta.

Keskiviikkona myynti aloitetaan karakul-lampaan nahkojen, hopeaketun ja blue frost-ketun nahkojen myynnillä. Torstaina myyntivuorossa ovat mm. suomensupin ja blue shadow-ketun ja siniketun nahat. Perjantaina, lauantaina, sunnuntaina ja maanantaina tarjolla on erilaisten muunnosminkkien nahkoja sekä mustia ja ruskeaan väriryhmään kuuluvia minkinnahkoja.

Huutokaupassa on esillä taiteen maisteri Jenni Aution yhtiölle suunnittelema 70-vuotisjuhlavuosimallisto. Mallistoon kuuluu 12 asua, joissa raaka-aineena on käytetty SAGA Royal –laatuisia suomensupin, bluefrost-, shadow- ja siniketun nahkoja sekä mustaksi värjättyjä ja lyhyeksi leikattuja minkinnahkoja.

Joukkoviestinten edustajat ovat tervetulleita seuraamaan huutokauppaa.

Lisätietoja ja ilmoittautumiset: Viestintäjohtaja Päivi Mononen-Mikkilä, puh. (09) 849 8332 ja 050 512 0322.