Kuusipäiväinen turkishuutokauppa alkaa Vantaalla sunnuntaina 6.6.2010

Turkistuottajat Oyj:n 31.8.2010  päättyvän tilikauden viimeinen huutokauppa käynnistyy Vantaan Fur Centerissä sunnuntaina 6.6. ja päättyy perjantaina 11.6.. Huutokaupassa on tarjolla 2,4 miljoonaa Saga®-minkin-, 700,000 Saga®-ketun ja 36,000 sertifioitua Saga®-suomensupinnahkaa. Huutokauppaan odotetaan noin 500 ostajaa kaikilta markkina-alueilta.

Sunnuntaina myynti alkaa hopeaketun ja muunnoskettujen myynnillä. Suomalaisen ketunnahkatuotannon kivijalan siniketunnahan myynti alkaa maanantaiaamuna. Sertifioidut Saga®-suomensupit myydään tiistaiaamuna, jonka jälkeen alkaa Saga®-minkinnahkojen myynti. Minkinnahkojen päätyypit, mustat ja ruskean sävyiset minkinnahat,  ovat tarjolla torstaina ja perjantaina.

Huutokaupassa myydään Saga® Top Lot (huippumyyntierä) siniketunnahoista. Huippuerän ostaja saa ainutlaatuisen mahdollisuuden hyödyntää Saga® designkeskuksen palveluja sekä oikeuden käyttää erityistä Saga Top Lot -silkkietikettiä valmiissa turkisvaatteessa.

Yksityiskohtainen myyntiohjelma löytyy kotisivuiltamme www.ffs.fi. Huutokaupan aikana julkaisemme kotisivuillamme päänahkatyypeistä lähes reaaliaikaisesti normaalilaatuisten nahkojen keskihinnat laadun ja koon mukaan eriteltyinä. Myynnin kokoavat pörssitiedotteet annetaan maanantaina 7.6 ja perjantaina 11.6.

Median edustajat ovat tervetulleita seuraamaan huutokauppaa.

Lisätietoja: Viestintä- ja yhteiskuntavastuujohtaja Päivi Mononen-Mikkilä, puh. 050 5120 322

Turkistuottajat Oyj on maailman ainoa turkishuutokauppayhtiö, joka tarjoaa sataprosenttisesti sertifioituja nahkavalikoimia. Turkistuottajat Oyj -konsernin kokonaismyynnin arvo tilikaudella 2008/09 oli 248,4 MEUR ja liikevaihto 31,2 MEUR. Päämarkkina-alueemme ovat Eurooppa, Venäjä ja Kaukoitä. Turkistuottajat Oyj myy ainoana turkishuutokauppayhtiönä Saga ®-tavaramerkkiin oikeutettuja turkisnahkoja. www.ffs.fi