Laadusta maksettiin minkkikaupassa - nahkojen kysyntä entistä laajemmalla pohjalla

Parhaimpaan Saga Royal-laatuluokkaan kuuluvat minkinnahat olivat kysytyimpiä Turkistuottajat Oyj:n kansainvälisessä huutokaupassa tänään. Myyntivuorossa olivat mustat scanblack-minkinnahat sekä erityyppisten muunnosminkkien nahat. Koko runsaan 650.000 nahan tarjonta myytiin, ja kysyntä jakautui tyypeistä riippuen Kreikkaan, Venäjälle, Hongkong/Kiinaan, Italiaan ja Koreaan. Koreaan ostettiin erityisesti hyvälaatuisia mustia naarasminkinnahkoja.

Tämän päivän myynnille oli luonteenomaista, että hintaerot tasoittuivat eri tyyppien välillä. Viime myyntikaudella poikkeuksellisen kalliiden black cross-minkinnahkojen nopeasti lisääntynyt tuotanto näkyi nahkojen hinnoissa. Ruskeista ja harmaista cross-tyypin minkinnahoista Turkistuottajat Oyj:llä oli kuluvan myyntikauden ensimmäinen tarjonta, ja kysytyimpiä näistä olivat harmaat safiiri cross-minkinnahat.

Turkistuottajat Oyj:n huutokauppa jatkuu huomenna, jolloin myyntiin tulee 1,2 miljoonaa ruskeaan väriryhmään kuuluvaa mahogany-, scanbrown-, ja scanglow-minkinnahkaa.

TURKISTUOTTAJAT OYJ