Laatu maksoi minkinnahoissa

Noin 700.000 SAGA-lajitelmiin kuuluvaa minkinnahkaa vaihtoi tänään omistajaa Turkistuottajat Oyj:n kansainvälisessä huutokaupassa. Mustia scanblack-minkin ja ruskeaan ryhmään kuuluvia mahogany- ja scanbrown-minkinnahkoja ostettiin Hongkong/Kiinaan, Italiaan, Kreikkaan ja Venäjälle, ja päivän tarjonnan myyntiprosentti oli keskimäärin 95. Laadusta maksettiin edelleen huippuhintoja. Valikoimien normaalilaatuisten nahkojen, joita tässä huutokaupassa oli tarjonnasta noin puolet, eurokeskihinnat laskivat 5-15 prosenttia maaliskuun huutokaupan tasoon verrattuna. Yhdysvaltain dollari on heikentynyt viime huutokaupasta viitisen prosenttia. Mustan scanblackin keskihinnaksi muodostui 41,80 (urosnahat) ja 28,68 (naarasnahat) sekä mahogany-nahkojen 36,88 ja 25,02 euroa. Scanbrown-urosnahkojen keskihinta oli 39,50 ja –naarasnahkojen 25,96 euroa. Kaikkiaan yhtiö tarjoaa kesäkuun huutokaupassaan yli kaksi miljoonaa SAGA-lajiteltua minkinnahkaa. Huomenna, huutokaupan päätöspäivänä myyntivuorossa ovat vaaleanruskeat scanglow-minkinnahat, joita tarjolla on yli 600.000 kappaletta.