Lähes kaikki ketunnahat myytiin

Turkistuottajat Oyj:n kansainvälisessä huutokaupassa tänään tarjotuista noin 200.000 hopea- ja blue shadow-ketun nahasta myytiin 94 prosenttia, ja tärkeimmät ostajat tulivat Venäjältä, Turkista, Hongkong/Kiinasta ja Italiasta. Hopeakettu oli edelleen kallein ketunnahkatyyppi, ja normaalilaatuisten nahkojen keskihinta oli 92,67 euroa. Blue shadow-ketun, siniketun vaalean värimuunnoksen hinta asettui eilen myydyn siniketun hintaa alemmalle tasolle, 52,68 euroon. Kaikkien kolmena ensimmäisenä huutokauppapäivänä myytyjen normaalilaatuisten ketunnahkojen, joita runsaan 900.000 nahan tarjonnasta oli 750.000, keskihinnaksi muodostui 58,84 euroa. Tänään tarjottiin myös mm. useita pieniä myyntieriä harvinaisia muunnosminkinnahkoja. Näistä suurimmat valikoimat, mm. safiiri-minkin, valkoisen minkin ja mustavalkoisen black cross-minkinnahat tulevat myyntiin huomenna. Turkistuottajat Oyj:n huutokauppa alkoi keskiviikkona ja päättyy maanantaina 19.6.