Linda Sipilän turkisanorakki voitti designkilpailun

TURKISKAUPAN LIITTO RY. Tiedote joukkoviestimille Vantaalla 26.11.2004 Linda Sipilän turkisanorakki voitti designkilpailun Turkiskaupan Liitto ry:n alkusyksystä julistama, alle 35-vuotiaille tarkoitettu suunnittelukilpailu on ratkaistu. Raati, jossa olivat mukana turkisalan yrittäjä, puheenjohtaja Liisa Andström, tekstiilitaitelija Ritva Falla, toimittaja-stylisti Liisa Kokko ja viestintäjohtaja Päivi Mononen-Mikkilä, valitsi useiden tasokkaiden töiden joukosta voittajaksi 23-vuotiaan seinäjokelaisen Linda Sipilän. Kilpailun tarkoituksena oli löytää nuoriin vetoava turkispukine, joka on myös kaupallisesti hyödynnettävissä. Kilpailun voittaja pääsee maaliskuussa 2005 Milanoon. Siellä kansallisten osakilpailujen voittaneet työt nähdään valmiina pukineina kansainvälisessä Mifur-muoti- ja turkiskatselmuksessa, ja parhaat palkitaan. Tekstiilitaiteilija Ritva Fallan mielestä Linda Sipilän turkisanorakki on toimiva yhdistelmä erilaisia materiaaleja, ja se osoittaa tekijänsä hallitsevan tekstiilisuunnittelun. Rento viimeistelemättömyys ja huoliteltu kokonaisuus kulkevat työssä käsi kädessä. Tuote muuntautuu asustamalla. Liisa Andströmin mukaan lopullisessa työssä on mahdollista käyttää useita erilaisia turkislaatuja, esimerkiksi sinikettua ja suomensupia. Lopputuotteesta voi helposti tehdä sekä edullisen että hintavan version. Pukineen valmistaa Grünstein Oy. Suunnittelukilpailun raati antoi lisäksi kunniamaininnan 23-vuotiaalle, korusuunnittelua Kentissä, Englannissa opiskelevalle Ellinor Stenroosille. Hänen suunnittelemansa turkiskorusetti oli raadin mielestä nerokas. Myös siitä on mahdollista toteuttaa eri hintaisia versioita turkislaatuja vaihtamalla. Sekä Linda Sipilä että Ellinor Stenroos kutsutaan myös SAGA Design Centerin kansainväliseen turkistyöpajaan. LISÄTIETOJA: Viestintäjohtaja Päivi Mononen-Mikkilä, (09) 849 8332 ja 050 512 0322, Liisa Andström, puh. 0400 612 374 ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/WOLReleaseFile.aspx?id=53496&fn=wkr0007.pdf