Minkinnahat myytiin sataprosenttisesti

Minkinnahkojen myynti käynnistyi vilkkaasti Turkistuottajat Oyj:n kansainvälisessä huutokaupassa. Tarjolla olleet harmaasävyiset sapphire- ja silverblue-minkinnahat, noin 260,000 nahkaa myytiin lähes sataprosenttisesti.

- Myyntikauden alun minkkimarkkinoiden epävarmuus näyttää tällä hetkellä väistyneen ja minkinnahat löytäneen hintatason, jolla kauppa käy, toteaa Pirkko Rantanen-Kervinen, Turkistuottajat Oyj:n toimitusjohtaja.

Suomalaisen erikoisuuden Sapphire-minkinnahkojen keskihinnaksi muodostui 29,90 euroa (urosnahat) ja 20,15 euroa (naarasnahat). Silverblue-nahkojen keskihinta oli 24,51 euroa (urosnahat) ja 17,16 euroa (naarasnahat). Laatujen väliset hinnanerot olivat suuria. Lyhytkarvaiset nahat myytiin jopa 3-6 euroa pitkäkarvaisia nahkoja kalliimmalla hinnalla.

Huutokauppaan osallistui 550 ostajaa kaikilta markkina-alueilta. Suurimmat ostot tehtiin Kreikkaan, Venäjälle, Hongkong/Kiinaan ja Italiaan.

Huutokauppa jatkuu huomenna, jolloin myyntivuoroon tulee runsaat 500,000 muunnosminkinnahkaa.

Turkistuottajat Oyj