Minkinnahkojen korkeat hinnat pitivät pintansa

Turkistuottajat Oyj:n kansainvälisessä huutokaupassa tänään tarjottujen noin 540.000 muunnosminkinnahan hintataso pysytteli edelleen korkealla ja kysyntä jatkui hyvänä. Nyt tarjolla ollut valikoima, joka sisälsi myös kaikki pienet koot ja normaalia heikommat laadut, myytiin tarjontojen erot huomioon ottaen lähes maalis-huhtikuun huutokaupan hintatasoon. Tällöin hinnat nousivat voimakkaasti edellisistä noteerauksista. Nahat myytiin tänään lähes sataprosenttisesti, ja tärkeimmät ostajat olivat Kreikasta, Venäjältä, Hongkong/Kiinasta ja Italiasta.

Tämän päivän tarjonnan päätyyppien, normaalilaatuisten safiiriminkin nahkojen ja black cross-minkin nahkojen hinnat vaihtelivat 40-45 euroa (urosnahat) ja 22-25 euroa (naarasnahat).

Erilaisten muunnosminkkien nahkojen myynti jatkuu Vantaalla vielä huomenna lauantaina. Mustat scanblack-minkinnahat ja ruskeaan väriryhmään kuuluvat minkinnahat tulevat myyntivuoroon sunnuntaina ja huutokaupan päätöspäivänä maanantaina.

Lisätietoja: Viestintäjohtaja Päivi Mononen-Mikkilä, puh. 050 512 0322

TURKISTUOTTAJAT OYJ