Minkinnahkojen myynti jatkui Vantaalla

Turkistuottajat Oyj:n kansainvälisessä huutokaupassa tänään myyntivuorossa olleet 520.000 muunnosminkinnahkaa myytiin lähes sataprosenttisesti. Poikkeuksen muodostivat valkoiset ja pearl-väriryhmän naarasminkinnahat, jotka myytiin 80-prosenttisesti. Hintataso jäi 5-15 prosenttia yhtiön maalis-huhtikuun noteerausta alhaisemmaksi kaikkien muiden nahkatyyppien paitsi sapphire cross -minkinnahkojen osalta. Näiden nahkojen hinta nousi lievästi. Suurimmat ostot tehtiin Kreikkaan, Venäjälle, Hongkong/Kiinaan, Turkkiin ja Italiaan.

Tänään myynnissä olleisiin valikoimiin kuului normaalilaatuisten nahkojen lisäksi normaalia heikompiin laatuluokkiin kuuluvia nahkoja. Valkoiset minkinnahat olivat tämän päivän tarjonnoista suurin. Myynnissä oli myös pieniä määriä erikoisia, valkoisia vähemmän tuotettavien muunnosminkkien nahkoja.

Sunnuntaina myyntiin tulevat mustat scanblack-minkinnahat ja ruskeaan väriryhmään kuuluvat minkinnahat. Ruskeiden minkinnahkojen myynti jatkuu vielä huutokaupan päätöspäivänä maanantaina.

Lisätietoja: Viestintäjohtaja Päivi Mononen-Mikkilä, puh. 050 512 0322