Minkinnahkojen myynti jatkui vilkkaana Vantaalla - Valtaosa ostoista Kiinaan

Hinnannousu jatkui tämänpäiväisessä Turkistuottajat Oyj:n huutokaupassa. Tarjolla olleet 430.000 vaaleisiin väriryhmiin kuuluvaa Saga ®-muunnosminkinnahkaa myytiin lähes sataprosenttisesti. Keskihinnat nousivat tyypistä riippuen 5-10 prosenttia verrattuina edellisten kansainvälisten huutokauppojen noteerauksiin. Kovin kilpailu käytiin valkoisista naarasminkinnahoista, joista parhaiden Saga Royal® -laatuisten nahkojen hinta nousi paikoitellen jopa 20 prosenttia. Korkein keskihinta maksettiin sapphire cross-minkinnahoista, joissa normaalilaatuisten nahkojen keskihinnaksi muodostui 32 euroa. Päivän suurin ostaja oli Kiina. Sinne myytiin 65 prosenttia tarjolla olleista nahoista. Loput ostot tehtiin Eurooppaan, Venäjälle ja Turkkiin. Yksityiskohtaiset hintatiedot ovat yhtiön kotisivuilla www.ffs.fi. Huutokauppa jatkuu huomenna sunnuntaina, jolloin myyntivuorossa ovat tummiin väriryhmiin kuuluvat Saga Scanblack ®-, mahogany- ja Scanglow ®-minkinnahat, yhteensä 880.000 nahkaa. Huutokauppaan osallistuu 550 kansainvälistä ostajaa. Lisätietoja: Viestintä- ja yhteiskuntavastuujohtaja Päivi Mononen-Mikkilä, puh. 050 5120 322 TURKISTUOTTAJAT OYJ